söt & blödig

ja nu sitter jag med Nora i knät på min sista pappalediga dag. Åtminstonde på ca 2,5 månad. Veckorna 2-20 ska jag vara ledig då Sara skall ha praktik. Fram tills dess hoppas jag på mycket jobb & snö. Det är nästan samma sak i mitt jobb.

Tänkte ett tag att jag kanske skulle ha recenserat Jägarna 2. Första scenen störde mig lite då ett stort gäng jägare höll genomgång inför dagens jakt. Sättet som ledaren pratade på stämmer inte överens med verkligheten men övriga filmen gjorde att man förlåter den första scenen. Varför? Jo det är strålade skådespel av Lassgård & Stormare. Så bra att jag vid flera tillfällen blir frustrerad och upprörd (på riktigt) när de båda råkar i luven på varandra.  I en scen utför Peter Stormare en brutal kvinnomisshandel på sin fru och då reagerar ja oxå kraftigt fast av andra känslor. Typ att jag bevittna det i verkligheten och inte kunde ingripa.
Totalt sett är den riktigt bra och barnvagnsbio var oxå bra. Vi var väl ca 6 st vuxna i hela salongen.
Jag har alltid haft nära till att visa känslor men jag tror baske mig det har eskalerat nu när man blivit farsa.
Appropå barn. Fick tips om denna video om en 8årig tjej och hennes 5 åriga kusin som sjunger. Den når mig på två sätt. Först som den förmodligen når er alla: vilken duktig söt tjej. Sätt 2: om 8 år skulle det kunna vara min dotter som står där och sjunger fast då jag är medveten om genetiken så lär det inte låta lika bra.
Förr skrevs det väl bara om träning och tävlingsrapporter i den här bloggen. Jag vet inte om ni saknar det men jag gör det iaf.
Under dessa 5 veckor som jag har varit pappaledig har både och och Sara fått till träningarna ganska bra. Vi får kommunicera om vem som har sin träningsdag och hur vi skall sy ihop vardagen. Vi vill ju båda få träna för det mår vi bra av men det är inte helt lätt alla gånger. Jag misstänker att det kommer bli flera morgonpass för mig. Precis som det blev imorse. Jag vaknade vid kl 7 att Nora låg som en väderkvarn brevid mig och gnydde. Jag blandade en flaska ersättning åt henne men Sara fick mata för jag klev upp, bytte om och åt en banan.
Tänk vad okänslig jag har blivit mot att äta något innan jag springer. Förr kunde jag inte äta något utan at behöva vänta flera timmar innan träningen. Igår åt jag lunch och joggade iväg ca 20 min senare.
Imorse så satte jag på mig pannlampan då det inte riktigt har ljusnat vid kl 7 på mornarna men jag kunde slå av den ca 30 min senare. Jag joggade till venaspåret och körde sen milspåret så totalen landade på dryga 13 km på tiden 1:07
Nu ska ja och halvgrinis här hitta på nåt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback