sköman

Idag har jag lagat husmanskost. Det händer inte så ofta men då det var Saras träningsdag så hade jag sagt till henne att köpa nåt som jag kunde laga mat på när hon var iväg på afrodans. Jag hade hoppats på köttfärs, falukorv eller köttbullar. Det säger lite om mina kunskaper i matlagning.
Väl hemma får jag ordern: Laga sjömansbiff.
Då behöver jag nog ett recept svarar jag. Sara tar fram en av de miljarders kokböcker vi har här hemma och bläddrar i registret. Hon suckar och letar. Till slut skrattar hon till och säger Men det stavas ju med s-j-ö inte s-k-ö.
Smart blondin de där.

Angående matlagning så använder Sara mer o mer vin i sin matlagning och i sjömansbiff skulle jag använda öl. Jag tycker det börjar likna alkoholmissbruk här hemma.
Dagens uteblivna träning
Det var planerat vila idag och så blev det. Skall springa till och från jobbet imorgon istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback