Gubbjävel! eller tant..

Idag hade vi ett riktigt ordentligt cykelmöte i klubbstugan. Styrelserna från Örebrocyklisterna och vår egna styrelse i Almby IK hade ett gemensamt möte. Detta är det första steget för att vi ska dra cykelsporten åt samma håll och inte vara konkurrenter om samma folk: cyklisterna.

det egentliga bloggämnet kom sen efter mötet när jag skulle jogga hem. Jag startade då på mtb-spåret och tog sikte mot grusvägen från kolmilan. Det var ju i slutet av den som den första skylten saknades igår. Skylt nr 1 kan vi kalla den. Den skulle stå till vänster där man viker av grusvägen och den hittade jag i pannlampans sken när den flöt i den stora vattensamlingen till vänster ca 10 meter innan korsningen.
Saknad skylt nr 2 skulle sitta ca 20 meter senare när motionsspåret går uppför till höger men mtb-spåret går rakt fram. Jag joggade fram och tillbaka i skogen men hittade varken den eller nästföljande skylt som skulle sitta ytterligare ca 100 meter senare o peka upp mot höger.
Det var först när jag joggade vidare uppför backen och korsade motionsspåret som min hjärna, likt Leif G-W Persson, började tänka som en brottsling. " Om det är en äldre person som gör detta så orkar nog han/hon inte slänga/bära skyltarna så långt bort" tänkte jag. Direkt när banan korsar motionsspåret efter den lite rotiga backen och man är på väg mot skravlet under kraftledningen så är det en jämn o fin berghäll på höger sida. Jag joggade över den och diret bakom den låg två skyltar som förmodligen legat där ett tag för de var täckta av barr och löv. De hmande där skylt 2 skulle sitta samt där uppe vid berghällen.
jag joggade vidare och letade efter nästa skylt. Efter skravlet där stigen gör en 90 grader höger böj ska det sitta en men jag hittade den inte.
I nästa stigförgrening ska det sitta en som pekar vänster och den hittade jag inte först utan jag började dra undan lite stora grenar som någon lagt över spåret där det är så lerigt
Denna bild har Johan F tagit i torsdags och då ser man tydligt den skylt jag förmodligen hittade ca 20 meter längre bort än vad den står på bilden bakom en rishög. Ca 3 meter från stigen. Det satt en sån där reflex på som Johan satte dit så skylten har dragits upp efter det gjordes.
Nu satte jag inte till där den står på bilden utan vid den korsning ca 10 meter bakom den plats där bilden är tagen ifrån. När jag hittade denna skylt kunde jag inte hålla ilskan inne utan skrek lite fint där ute i skogen. Riktat mot den person som gör detta sabotage.
Nästa saknade skylt var nere i den Y-delning där man skall hålla till vänster. Den skylten låg ca 40 meter rakt fram bland ungskogen. Ganska lätthittad.
5 skyltar hittade jag alltså i mörker fast med pannlampa. Är det nån som har möjligheten att cykla dagtid i Marka så släng gärna några blickar åt sidorna. Bakom stenar, i diken och bakom rishögar. Sabotören verkar inte ha lust att släpa dom så långt och skyltarna jag funnit har hittats efter de platser som de har skaknats på. DVS att sabotören rört sig i åktriktingen.
Då jag joggat har jag placerat stolparna mot träd eller bara tryckt ned dom med mina otroliga 68 kg så de är nu ännu lättare att flytta på men det verkar inte spela någon roll att vi slagit ned dom med slägga så vad fan ska man göra? Fick ett tips att vi ska sätta dom ca 2,5-3 meter upp på träden :-) Vad sägs om det? Alternativt om man inte får spika i träden så binder vi trådar mellan träden på ca 3 meters höjd där vi kan sätta skyltarna på trådarna.
Nu skall jag gosa i soffan
PS. joggade 1:08, traineffect 3,3, snittpuls 140, max 190 enligt klockan men det tror jag inte på, varit över 169 i 1 min 19 sek,

Kommentarer
Postat av: Matilda

Det är för jävligt! Hoppas man hittar den som gör detta snart...

2011-11-08 @ 07:30:44
Postat av: Malin

Fy vad irriterande. Arg blir man!!

Postat av: Lasse

Skadegörelserapport från marka 2011-11-19 (har inte Facebook)



Klockan 11:00, träd lagda över lerhålen som syns på bilderna över och även på tre ställen lite längre fram i svängen. Hittade skylten(1) på bilden i skogen till vänster om lerhålen. Städade undan och ställde upp skylten.



Vidare så var skylten i Y-delningen, också nämnd ovan, borta igen. Den hittade jag på hemvägen bakom skjulet vid vändplatsen om man tar höger i stället vid nämnda Y-delning. Ställer tillbaka den och kör mot lerhålen...



Klockan är nu 12:30 och nån jävel har igen lagt träd över stigen på samma ställe. Skylt(1) är borta igen och även skylten som pekar till vänster innan lerhålet är nu också borta, hittar dem inte men tar undan grenarna. Kör vidare baklänges på varvet och ser att skylten nämnd ovan som den vid hällen är borta.

Skylten vid grusvägen ligger på backen, om de två sista var ok när jag körde första gången är osäkert.



Så mellan 11 och 12:30 har nån efter att jag städat sabbat allt igen, är det nån på lördagspromenad månne? Grenarna på träningstävlingen hamnade där efter att jag passerat vid 11 dagen innan.



2011-11-19 @ 13:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback