fett nöjd o mör

Har sagt det så många gånger förr. Löpningen ger mig mer känslor av nöjdhet än cykel.

Igår stod jag själv och blandade betong. Då kan jag göra lite som jag vill. Eftersom det var i slumkvarteren Mellringe där det bor folk som endast handlar på realisation på olika utlänska sajter så gäller det att märka sina saker så ingen snor dom när man vänder ryggen till.
Jag märkte min betongklump.
Varför? tänker du. Dagen innan hade vi hyrt oss en liten leksak och höjt ett julgransfundament. En sån där helt ovanlig beställning.
Martin & Per
Dagens träning
Då jag sovit väldigt länge natten till idag så har jag känt mig pigg i huvudet men inte så särskilt stark i kroppen. Arbetsdagen flötförbi och den sista halvtimmen så kapade jag asfalt med en rondellslip. 15 min utan andningsmask men jag insåg att det kunde vara bra och ta på mig det när jag såg och kände hur dammiga kläderna blev.
När jag joggade iväg (själv idag :-() mot de backar som jag och Jobbarkompismats körde förra veckan så kändes det rätt bra men när jag började blåsa på med backintervaller så gjorde sig dammet i andningsvägarna sig påmind. Jag hostade och rosslade lite och snöt mig mer än vad jag brukar. Dock flöt intervallerna på rätt bra och jag körde 8 st totalt i två olika backar. Jag börjar bli lite kräsen på hur min kinalampa ger ljus och drömmer väl lite om en ny med bättre spridning men så möter man ibland andra löpare med äldre lampor och då blir jag glad igen att man inte harvar omkring med en sån.
I slutet av passet när underlaget blev jämnare och backarna var avklarade så höjde jag tempot och pulsen til/runt tröskel. Det blev en ca 10 min lång intv. innan jag joggade ner.
Suunto-info
Duration
1:11'27.4
Peak heart rate
182 bpm
Average heart rate
154 bpm
Minimum heart rate
93 bpm
EPOC Peak
204.5 ml/kg
Training Effect
4.7 - Highly improving
Calories
1002 kCal
VO2
57 ml/kg/min
Respiration rate
49 bpm

Distance
12.59 km
Maximum speed
18.84 km/h (3'11 min/km)
Average speed
10.57 km/h (5'40 min/km)
Highest point
5 m
Lowest point
-40 m
Ascent
185 m

Min återhämtningsdryck för dagen var en kall öl på 2,8% som jag hade ställt i kylen på jobbet. Den var G-O-D!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback