cash, flyt och fattigdom

Det har handlat ganska mycket om ekonomi i mitt liv de senaste dagarna. Eller snarare brist på pengar men igår var det lite annorlunda.

Crazy chick!

Jag och kollegan drog med en ny arbetskamrat till ett närliggande fik på 11-rasten då vi typ jobbar runt hörnet till detta finfina fik. Kollegan som jobbade sin näst sista dag bjöd oss på fika och i fattigdomens dagar var det lite som en lottovinst.
Direkt efter jobbet tog jag första steget mot bättre moral och välgörenhet. Jag var på min första blodlämning på USÖ. Jag undrar lite varför inte fler lämnar blod egentligen. Sticket är ju bara som en liten spruta och när de sen bjöd mig på 2 (två!!!) små MER så hade de vunnit mig helt. Jag satt ner i ca 10-12 min sen var jag klar.
Jag som är så lättköpt blev alldeles till mig när jag sen fick en T-shirt, kaffe & mackor efteråt och inte nog med det. Ett presentkort på 50 kr som bl.a. gällde på DRESSMAN och det var ju min nästa hållpunkt igår.
Modelluppdraget
Jag gled omkring i en snygg kostym på köpcentrat Krämaren mellan kl 18-20 igår och berättade för folk att det var 40% på hela butiken igår. Kostymen jag bar kostade normalt 999:- men under gårdagen gick den alltså för 600:-. När mitt uppdrag var klart så frågade dom om jag inte ville köpa kläderna jag burit under kvällen. Då de verkligen var snygga så var det lockande men utan att gå in på hur vår familjeekonomi ser ut så tackade jag nej.
"- men du har nåt liggande här oxå" sa butiksansvarige. " som tack för ikväll får du ett presentkort på 300kr"
Summan blev alltså att jag köpte den snygga kostymen för 300 kr :-) Hur ansträngd vår ekonomi än är så kände jag att jag inte kunde tacka nej till en ny kostym för 300 kr. Jag köpte ju dessutom till den snygga skjortan och utnyttjade mitt andra presentkort från USÖ så den gick loss för ytterligare 250 kr.
Inte rik men otroligt nöjd cyklade jag hemåt. Det hade absolut inget med att Sara Varga var där och sjöng i Krämaren. Jag törs inte skriva nåt om henne här heller men...Hon var SNYGG!!
Idag har det iaf tränats en del. Tycker att jag inte tränar nånting nu för tiden men det är ändå ungefär varannan dag. Först vill jag ju busa och gosa med Nora men lagom när hon skulle somna så stack jag ut på en löparrunda.
Jag läser o läser om löparträning men inget hitintills är så komplext som mtb-träning. Jag tror att jag kommer att lyfta in mycket från cykelträningen till löpningen. Idag t.ex blev det klassiska 8-2 intervaller. Första gick okej men nr 2 gick skitdåligt. Varför? Ja gissa. Jag gick väl ut för hårt. Som vanligt. Det är mitt signum :-)
Sen lossnade det och jag körde 5 stycken. Jävla skit piss-sunton tappade kontakten med GPS-pucken på armen men 1H 10 min borde ha gett ca 12- 14 km idag. Låg på 90-92% av maxpuls vilket jag inte skulle fixa 8 minuter på en cykel men på löpning är det inga problem. Jag tyckte nog att benen kändes lite tunga och sega. Kanske är det lördagens långpass som sitter i eller så var det bara en sån dag.
Imorgon är det vila igen men fredagen kan bli hård med löppass sen bortbjuden på bastukväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback