Treningstevling

Som min forna kombatant GT uttalar det. Treningstevling. Ett bra initiativ det där Uno Tour, en träningstävlingsserie som går på vardagskvällarna runt om i trakterna. Dagens etapp tog bara ca 36 minuter idag men mina ben blir ändå tyngre o tyngre.
Det smög igång lungt och alla åkte väl och vänta på stigningarna upp mot Käglan. När de började på lite mer allvar så drogs det ca 25-30 man stora startfältet ut mer o mer och ca 500 meter innan vi hade vår vänpunkt ser jag hur det är Jonas V som ligger och håller farten. Benen känns rätt bra så jag gör min första och enda fartökning under etappen :-) Jag tänker att om jag stöter så får väl han vila iaf. Nu var det inte just detta drag som gjorde att just Jonas tog hem det hela men jag ville absolut inte vara pigg i benen efter att ha kört ett träningsrace. Min lucka vid vändningen var inte överdrivet stor och den åts upp så fort utförskörningen var över. Där lyckades jag precis hänga med den decimerade klunga som kom farandes och jag låg och försökte återhämta mig men när Bombarn Bergkvist beslöt sig för att trycka på ett antal kilometer innan målet så åkte jag av.
Jag fick iaf ett kort hårt pass på racerhojen.

Imorgon orkar jag nog inte ens blogga. Jag o jobbarkompismats skall jogga i kuperad kilsbergsterräng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback