Tillbaka till framtiden med ÅÅÅÅÅååå

För att inte detta skall bli mega megalångt så skippar jag nästan all träningsinfo. Skriver så här: Sprang högintensiva intervaller i torsdags, sprang halvhårt 12 km idag. Imorgon sitter jag nog på testcykel igen.

Tallin 2011
Jo som sagt vi tog ett tidigare tåg hem från Stockholm då vi var trötta och tungt lastade så ville vi inte spendera en dag i storstan utan ville hem till katterna.
Men vilka sköna dagar vi har haft :-) Vi har sparat 2 saker tills nästa gång vi åker till Tallinn. Ockupationsmuseumet och restaurangen Old Hansa men annars så har vi varit runt nästan hela gamla stan. Där kan man gå gata upp o gata ner och ingen ser ut som den andra. Runt hela gamla stan går stadsmuren som får Wisbys stadsmur att likna skit. Den här muren var som mäktigast runt 1500-talet men den är mäktig än idag. När vi kom runt ett hörn i gamla stan första dagen så fick denna vy mig att utbrista "bågskyttar redo!"

 

På ett annat ställe fick man gå upp på muren och kolla på denna korta film först när vi (sara) kämpar sig uppför den smala trappa som ledde upp till muren. Kameran återger mkt mer ljus än vad man uppfattade där. När jag går upp så noterade jag inte den lilla tjej som satt där i mörkret halvvägs upp och tog betalt :-)



Sara backade ur då hon inte har den svaga känsla för medeltiden som jag har så hon gick ner igen men jag gick vidare upp. Väl där nere så fuldansade hon till musiken som spelades och en extra rolig parantes till det är att en annan turist nere på marken videofilmade henne under tiden :-)



Just nu verkar det inte fungera att ladda upp fler bilder här men jag har några fler på fejsbouk. Eller så dyker det upp fler i veckan.
Vi har iaf haft det grymt bra dessa dagar men Saris lider lite av den tuffa sjögången inatt. Hon tycker fortfarande att allt gungar. Själv märkte jag knappt nåt. Vi gick igenom den svenska tullen med falska miner då vi var skattesmitare så att säga. De stod faktiskt 5 bistra typer och två knarkhundar när vi kom iland. De kunde dock inte avgöra antalet flaskor man hade i väskan (dåliga hundar?) Jag slog till med mitt hitintills dyraste whiskeyköp på taxfreen. En lagavulin på 16 år som dessutom var Destillerys Choice. 75 Euro kostade den men då var det ju en liter oxå.
Imorgon är man tillbaka i vardagen med jobb o så men oxå med träningsrutinerna. Något som jag har saknat dessa semesterdagar.

Nähepp. NU skall jag göra det som är näst roligast i livet. Betala räkningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback