snörvel

Usch!!!!! E trött på att vara förkyld.

I förmiddags när jag satt här på golvet och rengjorde tävlingshojen från höstens lerstänk samtidigt som BANDIT-webbradio spelade så flödade tankarna. Det rörde sig om träning och tävling. En lågoddsare va?? Motivationen för att plåga sig steg och jag planerade mer än ett pass. Jag känner ingen stress nu när jag är förkyld vilket infann sig förr om åren när man missade massa träningstillfällen. Nä nu för tiden är det bara den här genomsura känslan att vara just sjuk. Jag blir så påverkad (en riktig ur-man alltså) när jag blir sjuk.

Det jag klagar mest över är väl denna otajming att jag för några veckor sedan planerade in denna ledighet för att kunna träna lite mer än vanligt men istället blir man sjuk och så blir det mindre än vanligt.

Men vad mycket jag har fått gjort ändå. Servat hojen, diskat....kollat extra mycket på film....o så.

Häromdagen läste jag delar av protokollet från cykelförbundets årsmöte. De verkar jobba precis så konservativt som jag trodde. Det är ingen munter läsning för oss som gillar nytänkande. Här har du en länk om du oxå vill läsa.

Nu väntar jag in Sara som snart kommer hem från plugget. Hon ville ha en överraskning när hon kom hem. Jag har gjort det enkelt för mig och tänkte ta med henne på en promenad till prinsesskonditoriet. Det ligger ca 300 meter härifrån. En lagom promenad för en med foglossning. Igår tog vi en långpromenad till svampen, ca 600 meter och sen hem igen. Men då hade vi oxå åkt hissen 53 meter rakt upp, gått ett varv där uppe innan vi gick hem.
Svampen …Örebro

Våren är snart här och många längtar efter att få ta ut racerhojen. Själv så längtar jag efter cykelcross och har just mailat lite inför höstens kumlatävling. Det gäller att planera i tid :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback