Mätt o belaten

Fortfarande utan en bokstav sa koncentrera dig....

Igar gjorde vi stan igen. Pa 1500talet var stadsmuren runt Tallinn som mäktigast och väldigt stora delar av den star kvar idag. Gamla staden har varit med pa UNESCOS världsarvslista sedan 1997 tror jag. Den här muren tycker jag är mycket häftigare än Visbys ringmur. Vid ett tillfälle idag utbrast jag "artchers ready!" När vi kommer hem skall jag bjuda er pa nagra roliga filmer pa hur Sara dansar till medeltidsmusik och hur jag springer omkring uppe pa muren.
Vi badade igen igar. Ganska mycket da det tar knappt 5 sekunder i vattnet innan jag upptäcker vilket vattendjur jag är. Vi somnade strax efter 21 igar och vaknade halv nio imorse men da hade vi ju knuffat fram klockan en timme oxa. Man blir trött av att inte göra sa mycket pa semestern.

Idag skall vi checka ut vid kl 2 men baten hem gar inte förrens vid kl 17. Nagra presenter till ska inhandlas men annars blir det nog ännu en slöar dag.

Vi är överens Sara o jag. Tallinn är mycket bättre än Riga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback