formbesked av vilopuls?

Har nyligen varit ute på en härlig och snor-rik promenad i ca 2 h. Kändes bra men ändå skit då jag nu vet att det inte blir någe cyklat idag. Jäkla skitförkylning och sitta hårt.
Många av er har säkert hört eller läst att det är bra att hålla kolla på vilopulsen med jämna mellanrum. Om den är föjhöjd så kan det vara att kroppen är sliten eller att man t.ex har en infektion eller liknande i kroppen. Imorse tog Sara min vilopuls genom att lägga örat på bröstkorgen när jag höll koll på klockan. Jag hade 34 slag på en minut. Jag är ju inte sliten men inte heller frisk. Har jag förhöjd vilopuls? Det vet jag inte då jag sällan tar vilopulsen numera men låg är den iaf. Undra vad jag har när jag är i form :-)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback