paj i magen

ja hej igen.
Man tackar ju inte nej till att få sig en ordentlig genomkörare ibland. Det är så jag tänker på de träningstävlingar som körs här i krokarna. Det vore liksom ingen merit att kriga om placeringarna utan ett BRA resultat är ett TRÖTT resultat.
Gårdagens race var inget undantag.
Starten går iväg jäkligt lugnt jämnfört med de tidigare tävlingarna (ca 30-35 km/h) och efter ca 500 meter så går jag ur kolonnen och trycker mig fram i spets med en hastighet av ca 40-42 km/h. Detta för att stress igång tempot på övriga. Nästa gång jag vänder på huvudet har jag fått med mig skidåkaren E.Malm på rulle sen är det lucka bakåt. Vi turas om att ta vind (hur nu han kunde hitta vindlucka bakom mig?) och det dröjer inte länge innan det svider i mina ben då det är hyffsad motvind. Vi håller undan kilometer efter kilometer och det är först borta vid slakmotorna efter Filipshyttan som en duo svicshar om oss och när Ånnabodabacken startar så har nästan alla startande hunnit ikapp oss. Uppskattar att vi var loss 7-8 km Erik & jag. I backen så utkristaliseras de grupper som kommer att hålla ihop ända tillbaka till mållinjen. Nästan. Den grupp jag åkte med jobbade på ganska bra med dragjobbet men på slutet, i kombo med trötta ben på fler än mig, så blev det lite oordning. Jag hade jobbat klart för dagen och fick lämna den 8manna grupp som jag kört med men så var det bara ca 2 km kvar till mål. Under racet så imponerade nog gubben Håkan Larsson mest. Han klättrade jäkligt starkt men på erfaret cyklist-vis så mörkade han naturligtvis efteråt och berättade att han knappt tränade något nu för tiden :-)
Igår kväll hann jag knappt säga god natt till Sara innan jag sov djupt. Cykelfärden till jobbet imorse gick långsamt. Tog nog i jäkligt mycket igår. Men det är ju det som är meningen :-) Gött!
Inte bara för alla de jag känner i Falun utan på grund av alla underbar hårdrock: JAG VILL TILL FALUN I HELGEN
Ha en underbar helg alla som ska dit. Verkar bli grymt. 3 scener och en jäkla massa bra band verkar det som.
Tyvärr så har jag fått hoppa in för Magnus P på ett tjejläger i Nora i helgen. En massa damer som vill lära sig mer om mtb o sånt. Hur kul kan det bli jämnfört med rockstad Falun??
Kommer nog att bli urtrist.
Ikväll så började fritiden med att Sara hade gjort kaffe och paj lagom till jag klev in genom dörren. Sen åkte vi ut till Rynningeviken och åt nudelwok. Vet att det finns en massa paj kvar i köket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback