9 mil senare

Ett nästan perfekt pass idag. Vi var 7 st som startade från stan strax innan kl 9 med siktet inställt på Pershyttan. En på cross och resten på mtb. Crossföraren Andreas skötte sig bra på stigarna men gav sig hemåt alldeles för tidigt tycker jag. Skidåkaren Henrik Eknor verkade ha pigga ben och tvekade aldrig för stressa i backarna.
Niclas hade broms-strul och lämnade oss efter vi hade kört Bäverslingan på 10 km. Vi lade till slantanrundan på 20 km innan vi begav oss hemåt. När Henrik svängde av hemåt sa skrek jag "ses imorgon med pigga ben". Han svar lät typ så här " ja men det är ett pass kvar idag. Ska springa löpintervaller senare" Inte konstigt att han är starkare i år om han kör så hög träningsbelastning. Synd att han inte skall köra Ränneslättsturen så man kunde fått mäta sig med honom där.

Ca 9 mil fick jag ihop iaf och stundtals var det kanske onödigt hårt för ett distanspass men nu följer en lugn vecka så tills nästa helg ska det förhoppningsvis finnas pangpangben. Vi klarade oss nästan helt ifrån regnet oxå. Det var en hel del mörka moln på himlen.

Johan Fintling hade sin GoPro-kamera monterad så det dyker väl upp en film på hans blogg inom några veckor dagar.

Kommentarer
Postat av: Andreas W

Tack för sällskapet i förmiddags. Nästa gång ska jag bli med längre på stigpartierna. Idag gick det lite väl mycket på chans över rötterna.

2011-06-26 @ 17:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback