Vill kunna mer

Pannkaksbuffèn igår blev en succè!
Borde ha tagit en bild.
Blev ett träningspass igår. väldigt spontant innan vi skulle äta lunch. Nora hade nyss ätit och då är hon rätt mosig så jag slängde ner henne i vagnen och körde en testrunda på ca 40 min. Det var mitt första joggtest med vagnen (Sara har kört några ggr) o det gick riktigt bra. Dock kör jag hellre på bilvägarna än trottoarerna pga ränndalar och kanter.
Jag tycker att jag har testat ganska många saker här i livet som man skulle kunna klassa under epitetet SPORT. Jag har ju t.ex. alltid cyklat då jag sen barnsben haft det som transportmedel men ju äldre jag blev desto fortare ville jag cykla. Jag har alltid tränat på att bli en så bra (snabb) cyklist som möjligt men jag kan absolut inte hantera en hoj. Det är ett fåtal xc-cyklister som kan ställa sig på bakhjulet och studsa, bromsa upp cykeln på framhjulet och rulla o liknande saker. Därför imponerar filmer (åkare) som dessa mig ordentligt mycket. Denna film är snyggt gjord, bra musik och blänande teknik av åkaren.

Sen finns det ju massor av andra saker jag skulle vilja göra oxå. Parcour eller freerunning är något som ser så lätt ut. Tycker man kan sammanfatta det med ordet frihet. Sen så är det väl inte många gånger i livet (om ens någon) man är jagad och måste passera bänkar, soptunnor, murar osv. osv. på detta sätt men jag inbillar mig att det måste vara en skön känsla att hoppa , o ibland nästan flyga, så där. Parcour är något jag skulle vilja ge en chans nångång innan benskörheten sätter in. Kolla in denna film om du har tid. Den är väl i längsta laget men spola fram några minuter om du vill för den blir bättre o bättre.
Nu finns det folk här i stan som utövar detta men deras filmer höll inte samma klass. Men sök på parcour örebro om du vill se dom slå volter runt stortorget, på norr, järntorget mm.
Något som förmodligen kommer före freerunningträning för mig är nog boxningen. Vi bor ju väldigt nära ett träningsställe som har flera kampsporter under sitt tak så det vore ju tidseffektivt att börja där till hösten. Får se..
Annars så har Sara testat sin scott lite grann. Jag verkar ha lyckats flytta över allt så det funkade. Nu skall bara de nya sakerna hamna på Allebiken så blir den till salu.
Idag har vi inga planer men som vanligt finns det många idèer.

Kommentarer
Postat av: adde

Det är bra att du länkar lite cykel videos ! :)

2011-07-10 @ 14:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback