trött och svettig

Sen kväll igår. Uppe i ottan då jag bokat första tvätt-tiden för dagen. Sen åkte jag iväg och tränade och väl hemma i den här varma lägenheten känns det som jag aldrig slutar att svettas.
Och inte får man bestämma vilken tv-kanal som ska visas heller
Dagens träning
Jag sprang alltså iväg från Mogetorp på bergslagsleden norrut/västerut och passerade över Amboberget. Sen fortsatte jag på leden mot Lockhyttan så det blev några höjdmeter över Liaberget. När det hade gått 10 km så vände jag. Allt för att få så mycket kuperad stig som möjligt. Ca 492 höjdmeter blev det på 20 km blev det och det var tungt. Det känns ännu tyngre med att maran i Åre är mer än 3 gånger så kuperad och naturligtvis dubbelt så långt som mitt träningspass idag. Det känns dock som jag är i bättre form inför den i år än i fjol.
Svett-ola blickar ut över Närkeslätten. Hade pulsklockan runt ena axelbandet på camelbacken och då tappade den hjärtsignalerna ett fåtal gånger.
Jag höll 6 min/km och det är ingen kanontid om man tänker löpning på motionsspår eller väg men det är en hastighet som jag är jättenöjd om jag kan hålla på AXA fjällmarathon. Då blir löptiden 4h 18 min och sen tillkommer ju lite depå-tid. 2009 körde jag på 4:50 och det är inte omöjligt att jag kan slå det.
Trivs bra i mina saucony-skor men framförallt i mina knä/stöd-löparstrumpor. De är kalas!
Träningssiffror från idag:

Duration

2:03'09.6

Peak heart rate

172 bpm

Average heart rate

151 bpm

Minimum heart rate

90 bpm

EPOC Peak

187.5 ml/kg

Training Effect

4.5 - Highly improving

Calories

1677 kCal

Distance

19.97 km

Maximum speed

19.19 km/h (3'07 min/km)

Average speed

9.73 km/h (6'10 min/km)

Highest point

423 m

Lowest point

283 m

Ascent

492 m

Descent

494 m

Ascent time

0:40'24

Descent time

0:34'04

Flat time

0:48'40

I onsdags så var ju filmregissören Johan med. Här är ett litet resultat men kör den utan ljud. Den upplevs liiite bättre då ;-)

Lite svart åtta from Johan Fintling on Vimeo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback