Tränat?

Denna Camaro stod parkerad vid Statoil igår. Likt en fjortis fotade jag den och smådreglade lite när jag gick förbi. Inte många bilar som får mig att reagera så där.
Men jag är rätt nöjd med min bil oxå..
Igår var det vilodag och vi försökte se klart en film som jag köpte för en tid sen. Finska vinterkriget heter den och det är inte en enda känd skådis med. Den är 3 h lång. Bitvis lite tråkig handling men den imponerar fett !!! ändå. Den är gjord 1989 men den slår lätt alla moderna filmer ändå för här är det äkta vara. Jag tycker mig ha ett sånt tränat filmöga så jag ser att när det exploderar och smäller så gör det så på riktigt. När skådespelarna slänger sig ner vid en smäll och får massor av jord över sig så är det inget film-fejk där inte. Träd smälls av och en jäkla massa skådespelare (statister) som springer över snötäckta fält i form av ryssar.
Hittade en litet klipp med massa text innan på tuben. Självklart ljudsatt med grym musik (johan: Sabaton är bra till cykelfilmer oxå):
Dagens träning
Ja är väl glad att jag och Saris lyckades kombinera våra pass även denna dag men jag har ändå svårt att känna att jag tränat ordentligt. När Sara cyklade iväg till Venaspåret för att jogga lite intervaller så joggade jag iväg med Nora i vagnen. Blir inte mycket mer än jogg men jag fick ju ändå svettas lite. Inte svårt heller då det var varmt ute :-) Efter ca 35 min vaknade Nora och då gäller det att sköta sina kort rätt så det inte blir en massa skrikande på en gång. Jag skötte mig väl hyffsat men det blev snart en hög varningssignal på Nora och siktet fick ställas in på hemmet. Väl hemma var hon otröstlig men Sara var inte långt borta. Jag förstår även Nora som inte blev lugnare av att ligga i min svettiga famn.
När hon väl fick mat av Sara så brände jag av en 10 min lång tempolöpning där snittet förmodligen var runt 88-90% av maxpuls.
Knappa timmen fick jag alltså ihop men samtidigt kunde ju inte Sara köra sitt tänkta pass så jag skall inte klaga.
Fler dagar kvar för nedbrytande fritidsaktiviteter denna vecka ju :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback