Sara tränar, jag blir bara tjock

Ja men shit vilken häftig avslutning på första etappen på Touren! Känns lite synd att sitta inne en sån här fin dag men Sara skulle ju ut och träna och än så länge funkar det inte att sätta Nora framför tv:n o slå på en DVD som en perfekt förälder skulle göra.
Appropå just det: föräldraskap. Vi tog en fika på stan idag och vädret idag har efter kl 11 idag varit varmt, kvavt sommarväder så nästan som vanligt hade vi inget mer än bara blöja på Nora. När hon inte ligger i vagnen med filt på sig är hon i vår famn och vi känner hela tiden om hon är svettig eller om hon blir kall. Nora protesterar självklart om något av det inträffar oxå. När Sara kommer ut från en skötrum/toalett på fiket möter hon en främmande man som oxå har ett litet barn på armen säger han spontant och med allvarlig min " Va, har du inga kläder på barnet? Hur ska hon kunna hålla värmen?" Sara tog det nästan som ett påhopp. När det är så här varmt som det är nu så kan vi inte ha mer kläder på hennne innan hon börjar svettas.

Nåja. Sara pratar mest om hur hon vill göra med cyklandet i framtiden. Inte egentligen cyklandet utan mer komponenter och vilken cykel o hit o dit.. Och inte lär det väl minska i och med att hon nyss har varit ute och trampat sig lycklig i nästan en timme.
Jag satt inne och åt lösgodis under tiden. Om jag inte äter frukost imorgon och inte äter mer än sallad efter långloppet imorgon så känner jag mig nog fit igen :-)

Nu skall jag packa lite saker inför den tidiga resan imorgon bitti mot Eksjö.

Bjussar på ett häftigt trolleritrick. Jag älskar att fascineras över sånt här



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback