multitasking

Jäkla tur jag inte bloggade igår kväll för läget med hälsan är så mycket annorlunda idag 24 h senare.
Läs vidare för racerapport, hårdrock och lite naket

Igår körde jag alltså det första långloppet på länge, finnmarksturen borträknad. Jag har ju saknat det nu i år när man sett/läst/hört så många klubbkompisar som körde Billingeracet och Lida.

Racerapport
78 km med ca 60% stig stod på dagordningen. Jag stod i startled 2 och positionerade mig bra hela tiden tyckte jag. När första stigen kom så hade jag väl ingen stigexpert framför mig direkt men det var nog bra för då fick jag lite återhämtning. Jag går ju alltid ut lite hårt :-) Sen när det blev grusvägar igen så ville jag ju gasa igen men faktiskt (ja detta är stort) så kände jag att det var att ta sig vatten över huvudet så jag släppte kontakten med framförvarande cyklist och körde lungt ett tag. Några minuter senare kände jag att jag kunde öka lite igen och dessutom hade jag nästan, nästan kontakt med klubbkompisen Jonas. Han gjorde några smarta omkörningar innan det blev stig igen så det tog ett tag innan jag kom in på hans hjul. Där tänkte jag att det var frid o fröjd och ligga för det skulle ju vara så mkt stig på Ränneslättsturen och det gynnar ju oftast mig. Nu var det mkt stig men de var så fina och snabba, jag vill ju ha mer stök o bök, så jag hade för hög puls för länge och efter ca 35-38 km fick jag helt enkelt släppa denna fina kvartett som låg framför mig. Kändes lite drygt att det då var mer än hälften kvar.
Jag höll väl hyffsad fart själv ett tag men ju fler kilometer som avverkades så gjorde det ondare och ondare i benen. Ja detta fenomen har inträffat mer o mer ju äldre (sämre?) jag blir. När det kom ikapp cyklister så var jag snäll att bara släppa förbi dom utan att försöka hänga på. Eller nej förresten. Min gamle konkurrent Per K stressade jag lite men självklart var det utan resultat men det visste väl inte han för tillfället :-)
De sista 15 km gjorde det ont i varje tramptag.
Med 5 km kvar slängde jag en blick över axeln och fick se en Falu CK-dräkt genom skogen. Min första tanke var att "nej nu kommer jag att få tjejpisk av
Lisa Ström" Nu har jag ju fått tjejpisk förut men om det var just hon som gjorde det skulle jag inte bara få höra det verbalt utan jag skulle nog bli uthängd på nätet oxå. Detta fick mig att ta i så pass mycket att denna Falu-åkare (som inte var Lisa) höll sig bakom mig ända in i mål.
Jag haltade runt i målfållan, till cykeltvätten och duschen. Hela mitt vänstra ben var stelt på likande sätt som om min vad hade tok-kramp.

Under loppet fick jag ett grattis tilldelat och jag delade oxå ut ett. Fick ett av Pumpen och jag gissar att det gällde att jag blivit pappa. Eller säger han så när han kör om??
Jag fick även chansen att säga grattis till Benny A i en uppförsbacke. Han vann EM-guld i cx i pojkar 55-klassen för nån vecka sen.
Jag hade hoppats/chansat ganska vilt på en tid runt 3 h innan jag startade men jag får väl anse mig vara nöjd med 3:09. Jag var verkligen inte tränad för den intensiteten så länge. Det var ungefär 48 km för långt igår :-)
Lite race-siffror
Varaktighet
3:09'55.7
Högsta puls
175 bpm
Snittpuls
160 bpm
Minimipuls
71 bpm
EPOC-max
427.3 ml/kg
Träningseffekt
5,0 - Tar ut sig
Kalorier
2857 kcal

Igår kväll var jag fysiskt knäckt men idag känns det så pass bra att tankarna på träning fanns när jag cyklade hem från jobbet men som tur var det annat inplanerat.

Igår kväll imponerade SVT genom att sända Big 4-konserten. Satt med en kall 2,8a i en handen och som den goda far jag är vilade Nora på min andra. Hon var tyst när Slayer spelade men skrek när det närmade sig Metallica. Är det min dotter verkligen med den dåliga musiksmaken??

Här är det matning av barn medans Sara läser senaste numret av Runners World.

Presenter av olika slag
Jag överraskningsköpte just nämda Runners till Sara idag men vi fick båda en så mycket finare present av en mycket snäll person idag. Vi fick varsitt presentkort på SPA-huset :-) Vi uppskattade det väldigt mycket och vi har självklart suttit och kollat igenom allt de har att erbjuda där, o det är ganska mycket. Ska man ta något beprövat som t.ex Floating eller massage? Det finns ju oxå saker som bodyscrub, manikyr eller spraytanning.

Eller ska jag kanske pröva något helt nytt som ögonfransförläning, cellulitbehandling eller vackra ögon?

Vi cyklister har ofta en massa bortförklaringar till vår prestation eller oftast till vår icke prestation. Igår fick jag dock höra en ny. En cyklist hade brutit för han hade haft sånna problem med bilen dagen innan. Jo det är sant. Själv presterade jag så dåligt igår för vår microvågsugn är jättesmutsig.

Kommentarer
Postat av: Johan F

Du presterade ju bra, sluta gnäll! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback