Hemma!! Skidfilmer!!!

Ja då var man hemma i god tid för att hinna gosa, umgås, prata och så där. Det är drygt att komma hem sent från tävlingar, miniläger mm. och sen veta att man skall upp o jobba dagen efter. Nu är jag iofs ledig imorgon :-) men ni fattar. Filmerna nedan kunde jag säkert ha mixat ihop i något enkelt redigeringsprogram men det får jag testa någon annan gång. Första filmen är mest för att visa hur sjukt fint vi har haft det. Sedan är två filmer lite teknikstudier med diagonalåkning och den sista är Jannes utförsåkning. Här är en kortis filmad i fredags morse innan vi stack ut på dagens första pass. Ca 10 minuter senare visste de tre åkarna Anna, Arne o Janne att jag skulle filma deras teknik. Här har vi åkt ca 6 km och det går uppför hela tiden. Slingan heter förstås Kalven runt och inte Kavlen som jag döpt det till :-) Igår var det verkligen sjukt fint väder då vi körde en distanstur till Rörbäcksnäs och fikade. Hem var det både isigt och kuperat så pulsen steg över "distanspuls" men ändå...En jättehärlig tur. På vägen hem hade farsan varnat för en lång utförskörning och jag stannade för att filma i början av den. Hade hoppats på att få en krash på film men ICKE! Imorgon kanske jag slänger upp nån stillbild oxå. Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback