Äntligen min tur! Not so funny

Det är flera mornar som jag vaknar och har det där bekanta svidandet i halsen. det brukar lösa sig om jag dricker extra mycket och tar det lungt i början av dagen. Imorse var det dock liiite liite värre så vid 7-tiden gick jag upp och drack 2 koppar thè med honung och läste SvD i lugn o ro. Ja resten av familjen sover ju så dax.

Jag passade även på att göra Cheat or champion på scf för det krävs ju för att man skall få licens i år. Innan jag började med det provet/utbildningen så trodde jag detta var ett påhitt av just scf men det framgick ganska snart att detta måste vara ett drag av självaste UCI. Känns som det är onödigt i Sverige då vi redan är så restriktiva mot att fuska genom att dopa oss. Visst har vi haft rötägg som gjort det men de kommer inte att försvinna bara för att man gjort ett frågeformulär på nätet.

Under förmiddagen så ändrade sig inte halsen något och jag fick motstå att köra skidor i det underbara vintervädret och jag tog en promenad till svampen och tog en kaffe medans Sara fick plugga lite. Sen fortsatte jag med promenerandet då jag tänkte att det var en lagom ansträngningsnivå idag. Jag gick till ICA maxi och handlade lite.

Sen var det ju skid-sprint ifrån Drammen :-) Ni som inte såg semifinalenspurten mellan Jönsson och Northug missade nåt. Jag både studsade och skrattade här hemma.
De nämnde oxå amerikanen Andrew Newell att han var en duktig tekniker med längdskidorna. Filmkvalitèn kan diskuteras men inte säkerheten med laggen va?

 

Jag blir ganska nedstämd av att en sån här fin dag passerar utan att få något vettigt gjort. Visst har jag umgåtts med de än så länge bara tre familjemedlemmarna, städat, sett skidor, promenerat. Men det känns ändå som en dag passerat. En dag som man inte minns imorgon. Livet känns för kort för att man inte ska fylla det med mening. Tolka detta inte nu som om Sara eller katterna eller att jag inte är döende som om att det inte är värt nåt men...Äsh. Konstig känsla som är svår att få ner i ord.

Nu hoppas ja att de rosslingar och små hostningarna är kulmen och jag redan imorgon blir bättre. Lite skönt ändå att OM jag blir sjukare så är det tillräckligt lång tid kvar till vasaloppet. Jag har ju den senaste veckan sagt att det bara var en tidsfråga innan jag oxå skulle bli smittad då alla tycks vara sjuka runt omkring en.


Kommentarer
Postat av: TJ

Vill du ser fler filmsnuttar med folk som hanterar längdskidor på ett lite oortodoxt sätt så skall du kolla in facebookgruppen XHC- Cross Country Ski Movies:

http://www.facebook.com/group.php?gid=144907006181

2011-02-21 @ 13:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback