öl&bastu

Som så många gånger tidigare hade jag tänkt att blogga när de andra två sover men jag hinner bara logga in så är dom vakna :-(
Gårdagens träning
Satte mig i klubblokalen direkt efter jobbet för att väcka upp cykelmusklerna. Det är ju ca 1 vecka kvar innan jag skall få låna en cx-hoj och tävla i cupavslutningen i cykelcross i Göteborg :-)
Jag körde 7 st 5 minutersintervaller där jag höll ner kadensen och hade tungt motstånd på. Både ben o kropp kändes trötta och pulsen ville inte riktigt stiga så högt som den brukar vid dessa intervaller.
Gick in i träningsrummet brevid när jag trampat klart och fick in 3 set med:hantellyft åt sidan, bicepscurl, situps på yoga-boll, bänkpress.
Suuntosiffror
Duration
0:45'40.7
Peak heart rate
165 bpm
Average heart rate
139 bpm
Minimum heart rate
92 bpm
EPOC Peak
116.2 ml/kg
Training Effect
3.6 - Improving
Calories
568 kCal
Igår kväll blev det bastukväll en liten bit här i från. En polare har bastu på perfekt gångavstånd. 3,5% öl räcker gott åt mig och det slank ner flera stycken. Bastun höll nog bara 65-70 grader och jag satt hela tiden på den nedre hyllan så visst...kalla mig klen bastare men jäklar vad skönt och socialt det är iaf.
Vandrade hemåt 22:30 till en Sara, som precis som mig, hade den där speciella blicken :-)
Idag blir det storstädning och lite kompletterande shopping inför kvällen parmiddag med Malin & Peter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback