Dagenefter-träning + bilder

Alkoholkonsumtion och konditionsidrott på elitnivå hör inte ihop. Tur att jag bara pysslar med en av sakerna nu för tiden.


Igår kväll hade vi middagsbesök av Malin & Peter. Skönt för Neo för då fick han lite uppmärksamhet :-) Det snackades inte bara träning men stor del var väl det.
Dagens träning
Jobbarkompismats hämtade upp mig imorse kl 09:15 och bilen styrdes mot de blå bergen. Med stavarna i händerna joggade vi från Frösvidal mot Klockhammar. Väl där kom stavarna till användning då vi körde stavgång/stavjogg upp till Tomasboda (kilsbergsstugan) men när jag haft 94% av maxpuls i nån minut så orkade jag inte hålla Mats tempo utan han hängde regelrätt av mig.
När vi sedan kört Alvars väg ner till Blackstahyttan och styrde våra fötter mot grustagen ovanför Frösvidal för en sista intervall med stavarna så var väl ingen av oss särskilt pigga. Backen startar ju så lungt och vi körde sida vid sida men efter någon minut i det branta partiet så fick jag återigen ge upp och börja gå istället för att jogga. Mats däremot trummade på. Efter ca 30 sekunder ser jag hur han stannar upp och står framåtböjd likt att han spyr men han har oxå tagit slut. Då blir jag väl lite stärkt för jag börjar jogga men när jag passerar honom så börjar han oxå. Strax innan toppen kan jag öka lite och "vinner". Om man nu kan göra det på träning.
Det är 4 rätt möra ben som tar sig tillbaka till bilen och ca 90 min kan skrivas ner i den numera obefintliga träningsdagboken. Andningsapparaten fick iaf sitt för det svider lite fint fast inte så mkt som en prologlunga på Borlänge Tour.
Kroppen kändes riktigt slö hela passet och jag trodde naturligtvis det var pga det glas vin, 2 öl och den avslutande whiskeyn ifrån igår som var boven. När jag tänkt lite till så var ju natten så här oxå: Läggdax kl 00:00, uppe vid kl 02 och 04 pga gnäll från Nora + Toabestyr. Upp vid kl 6 för blöjbyte (inte på mig. Nora) och flytta henne till vår säng. Uppgång vid kl 07.
Jag känner nu på eftermiddagen att jag är nästan helt väck. Riktigt jävla skittrött, lättretligt och otrevlig. Ska lägga mig nån timme.
Bjuckar på lite bilder som jag hittade i mobilen
Action på jobbet
Min sexiga dotter
Med underarmar som Karl-Alfred
Vi har börjat vänja henne vid Hörselskydden för en o annan konsert kommer nog hon att få besöka med mamma o pappa.

Kommentarer
Postat av: Malin

Mkt trevlig kväll!! Nä alkohol o idrott funkar inte alls för mig. Jag var nöjd att jag slapp springa imorse ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback