2 historier

Pass 1, det hårda passet
Igår var vi ett gubbgäng ute i ICKE motionärstempo. Jag var inte den enda av Magnus, Martin, Daniel och nyskotten Philip som var villig att hålla fart. Jag undrar mest Varför väggar jag inte nu för tiden? Jag tar ganska ofta slut muskulärt som t.ex på Ränneslättsturen eller gårdagens pass. Bli mjölksyrastumm eller bli lår-trött är ganska säkra kort men det här med att vägga för mig är att bli tom på energi och bli extra trög i huvudet och det blev jag inte igår.  3 timmar med hyffsat hög intensitet, framförallt på slutet där Daniel och jag drog i bra fart och som grädde på moset började Martin stöta. Mina lår brann fint när vi nådde Mellringe. Tyckte dock att det var svårt att pressa upp pulsen igår. Tror inte cykelmusklerna är slitna efter maran. Kan det vara från de nattliga aktiviteterna mellan lör-sön? :-) Nää inte kan en 40 sekunders intervall göra mig nedtränad? :-)
Passet blev ganska mycket höjdmeter och framförallt mkt stig då Magnus ville ha det inför ckceres challange. Den för oss nya kille vid namn Philip körde av sin infästning till sadeln så den gick av. Han fick då ta sadeln under tröjan på ryggen och stå upp o trampa hela vägen från Frösvidal o hem.
Pass 2. Tårtpasset
Innan jag fick till mitt pass idag så fixade jag och Sara tårta till vuxenträningen. Jag hade ju sagt det att om vi någonsin blev fler än 30 st på en träning så skulle jag bjuda på tårta. Idag kom den till mångas förtjsusning. Jag höll ställningarna vid klubbstugan medans Sara fick vara med på träning. De körde backintervaller vid Atlegropen och jag har fått lyssna på hennes berättelser hur starka alla var, vilka som stod där uppe och latade sig, vilka som varvade vilka och hur hon peppade en del. ( mycket att lyssna på här hemma:-))
Efter allt fikande och pratande med alla trevliga cyklister så fick Sara ta över branvaktandet och jag fick springa hem. Brände av 7 st 30 sekunders och jag upplevde att jag fick ett jäkla driv i stegen. Skulle vilja ha sett mig själv från sidan. Antingen såg det prffsigt ut eller så såg jag ut som ett föl som höll på att lära mig att springa :-)
Fick blåsa ur mig i ca en halvtimme idag iaf men jag är lite avundsjuk på de som körde vuxenträningen och sen skarvade på efteråt. Hoppas jag får till ett bra pass imorgon eller onsdag.
För övrigt så är jag jäkligt trött i ryggen för mellan kl 8 imorse och 15:30 så har jag stått med ett spett i näven och hackat i hål där vi skall gjuta fast möbler. Idag grävde vi 18 hål. Det betyder att det bara är 106 hål kvar...Suck

Kommentarer
Postat av: Sara

VAD FAN?! 106 hål kvar? det är inte ens kul.

Postat av: Thomas J

Jag tror faktiskt inte det var någon som stod och latade sig. Imponerande hur så många kan ta i så mycket alldeles frivilligt.

2011-08-23 @ 07:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback