sjukskriven pga cykelcrash

Det hade inte fungerat att jobba med den pajjade axelmuskeln. Eller paj o paj men den har ju fått sig en jäkla smäll iaf. Små vardagliga ting som att hålla mobilen till örat, äta smörgås, lyfta en mjölkförpackning eller köra bil är förenat med smärta. Eller ska jag vara ärlig så har jag inte ens satt mig bakom ratten för jag inser faran med det. Särskilt i skrotis som har muskelservostyrning :-)
Jag tog igår en promenad upp på stan och lämnade in mitt trasiga framhjul för reperation, tog en fika samt att jag köpte Voltaren gel. Smörjde in runt det smärtande området några ggr igår och jag tror baske mig att det hjälpte för igår kväll hade jag en ökad rörlighet.
En del konservativa människor tycker att man skall vara helt sängliggandes när man är hemma från jobbet och är sjuk eller skadad. Inte nog med att det är jobbigt psykiskt. Jag tror inte det är bra alla gånger heller för min kropp är iaf gjord för att röra på sig. Jag ville därför testa att sitta på cykeln igår. Jag är tacksam för att jag hade träningskläder med hellång dragkedja, för att dra på sig t.ex. en T-shirt över huvudet är ett av de moment som gör mest ont. Efter att ha fått ner mtb-hojen tre trappor och med några osäkra rörelser kommit upp o iväg så gjorde det inte det minsta ont. Kunde inte rå för att et stort leende spred sig över munnen. Jag åkte runt på massa vackra promenadstråk och så länge som underlaget var jämnt så kände jag inte det minsta. Det märkliga är om jag står lätt framåtböjd och simulerar att jag sitter på en cykel gör det skitont.

Vuxenträning i mtb
Igår startade den. Hade verkligen ingen aning om hur många som skulle dyka då det var riktigt mkt folk hela förra våren. Igår kom det 21 st varav 3-4 st var helt nya ansikten. Vi åkte till Atlegropen där jag fått tillstånd att köra (så åk inte dit själv) och vi körde några gånger innan de flesta (iaf jag) var mosiga i benen. Vi rullade sen mot Sörbyskogen där vi han med 2 klättringar till innan kaffet hägrade vid klubbstugan. Bilder, och kanske film, dyker väl upp inom en snar framtid på
Johans sida för han har ju en sån där från GoPro-kamera på huvudet.

Kändes lite konstigt mot jobbet att kunna köra hårda träningspass men inte kunna jobba. Igår högg det till en gång i axeln när jag ville arbeta med armarna när jag kämpade uppför. Samma sak när man vill ställa sig upp med cykeln och köra, de går knappt.
Idag tycker jag att jag har lite ökad rörlighet och skall väl fortsätta med Voltaren gel så kanske man kan arbeta imorgon.


Kommentarer
Postat av: Joachim

Tjena!

Hoppas kroppen läker ihop ordentligt... Tänkte kolla; ska du köra Hammarö nästa helg?

Jag jagar lite sällskap/medfinansiär i bilen och möjligen även bo-delning i Karlstad, då jag blir själv från Crescendo. Skulle ganska enkelt kunna svänga förbi dig (även om jag inte har 100% koll på var du bor) på väg till Karlstad.

Har alltså bil med plats för folk och cyklar.

Hör av dig!

/Joachim

Postat av: ola

Hej Joachim. Tror att vi har allt fixat inför Hammarö. Vi är 5 st från klubben i 2 bilar verkar det som men detta spikas när grabbarna kommer hem från italien nästa vecka. (köpt blod?):-) Någon kan ju sjukna in o så. Hör av mig så fort jag vet.

2011-04-20 @ 17:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback