Delade känslor

Ja idag finns det flera bottnar i rubriken.

Kör jag kronologiskt blir det så här. Vaknade tidigt för att ja och kollegan skulle ju börja extra tidigt idag. Åkte härifrån 05:40 mot jobbet med den underbara bil vi kallar skrotis. Den skulle ju besiktas idag. Det var med både nervositet och glädje denna koll skulle göras.

Jobbet flyter på bra och vid klockan 14 lämnar jag arbetsplatsen som idag låg strax utanför Fjugesta. På väg mot besiktningen så durrar/vibbrerar/ skakar ratten till några gånger och jag förstår att det beror på att den där fjädern som är av på vänster fram. Under själva besiktningen så så upptäcks naturligtvis det tydliga glappet och instabilitet när bilen är upphissad. Det visar sig att hela gaffelbenet är av!!! Detta är dock det enda som det blir nedslag på och bilen får nästan beröm annars för att vara i så bra skick.

Då jag kom hem i god tid men inte fick med mig något mtb-sällskap så vände jag styret mot närmare skog än den som finns i Kilsbergen. Jag körde mot "hångelplatsen" och blev glad över hur lite snö det finns kvar ute i skogen.
När jag gasade lite olika långa ostrukturerade intervaller så slog det mig hur trötta mina ben var. De ville inte alls mosa på som jag ville. Körde sen bort till lilla byn Mark och testade lite nya stigar. Då kom glädjen tillbaka för det var så skönt att bara köra mtb igen. Att köra på barmark efter en lång vinter är så skönt och det var lite som en kalv på grönbete.

Efter att ha fyllt vattenflaskan vid klubbstugan så testade jag ännu lite nya vägar/stigar och jag hamnade sen vid Atlegropen


Här har jag fixat tillstånd så att vuxenträningen kan ske här några gånger.
 Jag tror att blotta åsynen av Atlegropen höjde upp min motivation igen för det blev en hel del gasanden efter det här. På platten, vid sörbybacken och sen en lång intervall hemåt. Det svarade bättre o bättre oxå så det blev positivt i huvudet.
Knappa 2 h blev det och jag såg att pulsen var över 90% av max flera gånger.

När jag rör mig här hemma i lägenheten så säger Saris att "det syns att du har ansträngt dig, det syns på låren" Jag själv tänker inte på om det syns eller ej men jag känner tydligt den där härliga varma känslan i dom.

Imorgon är det fredag!!!!!!!!!!!!!! Efter jobbet så skall det inhandlas 2 nya stötdämpare till Skrotis. Sen skall vi ju se premiären av Sucher punch !!! Tjoflöjt vilken start på helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback