Herrbastu

Här är ännu en bild från Herr Fintlings blogg. Han har ju en sån där GPS instoppad nånstans så han fixar alltid fina kartor över vart han har cyklat vilse. Turen är naturligtvis ifrån i onsdags när vi körde pannlampsturen.

Vilket osökt får mig in på nästa ämne. Pannlampor. Många cyklister har ju beställt DX-lampor ifrån Kina på dealextreme.com och de är verkligen prisvärda. Men har man bråttom får man nog köpa någon annanstans för leveranstiden kan bli ganska lång. Sist ut i raden av beställare är panikmekarn Daniel. Jag satt nyss själv och dreglade och funderade på den sidan men jag behöll lugnet och beställde bara 2 förlängningssladdar till Saras och min lampa så jag slipper ha batteriet på huvet oxå. Det hade jag faktiskt i onsdags och de gick över förväntan.

 

Ikväll ville alla (nåja) ha en bit av Sara & Ola. Fester hit o dit och bjudna på resturang. Det är inte ofta man får välja vilken tillställning man skall tacka ja till. Jag valde iaf att bada bastu med ett grabbgäng inte långt härifrån och dricka öl. Eftersom det är tävling imorgon blev det 2 alkoholfria och en 3,5a. Jo man är ju en riktig partykille :-)

Sara har ikväll hunnit med 2 fester men är inte hemma än så vem vet hur många hon hinner med.

Jag har gått igenom cykeln lite och lagt fram alla kläderna och är sjukt sugen på att köra banan i Vårgårda imorgon. Såg nyss på nån sajt att det är mkt stig vilket gynnar mig. Hoppas det är några tekniska partier oxå. Har kännts bra på slutet så jag har höga förväntningar på mig själv imorgon men jag vet ju att gammelgubben Gunnar är det oxå. Blir nog ännu en tät fight mellan oss imorgon. Hoppas på att vi kan avsluta säsongen på samma underhållande sätt som vi startade den. Spurtstriden i Mjölby är en klassiker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback