dagen efter den där speciella kvällen

Det är inte lätt att se men jag tror det är jag själv som åker först på bilden här med Jonas på rulle. Det var nog när vi letat rätt på Johan F när han körde fel och stod med kameran i högsta beredskap när vi dök upp.

Jag skippar cyklingen idag trots att det nu ser ut för att ha regnat klart idag. Vi skall snart ut till Fjugestatrakten och kolla på ett lillasyskon till Neo och jag hade först tänkt att köra racer ut och bli upp-plockad men skiter helt enkelt i det.

Sitter och försöker fördjupa mig i all info som Suunto ger mig. Förstår inte allt än men här har ni lite info från igår kväll.

Varaktighet
2:43'11.5
Högsta puls
179 slag/min
Snittpuls
132 slag/min
Minimipuls
65 slag/min
EPOC-max
135.5 ml/kg
Träningseffekt
4.0 - Förbättrar formen ordentligt
Kalorier
1654 kcal
Luftvolym
129 l/min
VO2
55 ml/kg/min
Andningshastighet
52 slag/min

Några saker att fundera på. Bränner jag bara 1600 kcal på 2 h 43 min? Låter lite.
Ska läsa in mig mera på EPOC...
Andningshastighet???

VO2 borde ju vara en beräknelse på vad jag hade igår. Vid en högre ventilation/puls så borde väl klockans beräknade VO2 bli högre??
Alltså allt som inte är puls är ju beräkningar som genierna på Suunto förmodligen testat och räknat på ganska mycket men 100% rätt blir det nog inte.

Den info som jag memorerar minst är denna:

Distans

51.36 km

Maxhastighet

62.83 km/h (0'57 min/km)

Snitthastighet

18.88 km/h (3'10 min/km)

Högsta punkten

422 m

Lägsta punkten

193 m

Uppstigning

452 m

Nedstigning

434 m

Uppstigningstid

0:59'40

Nedstigningstid

0:33'10

Tid på plan mark

1:10'20


Jo det är klart att jag kollar hur långt passet blev men sen kvittar det lite. Sån där bonus info.

Förutom att alla stigarna kändes extra nervkittlande igår i mörkret så mosade jag på ganska bra i de längre klättringarna. Jag ville ju få till ett bra pass. På den asfalterade banvallen så gick det ganska fort hela vägen. Jag, Jonas och Mattias F gick runt och delade med sig av dragjobbet men jag tror banne mig att jag faktiskt tog mest vind. Även om Mattias sa att det inte spelade någon roll om han låg på mitt hjul för jag gav inte mkt till vindskydd :-)
Det sved gött i benen när man kom fram till Karlslund.

Nu måste jag göra lite annat oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback