Anti-insomnia xc

Här hemma konsumeras mattidningar, kokböcker och matlagningsprogram som en sexmissbrukar använder porr.
Jag har nyss kommit hem och har redan lyssnat/sett delar av "Leia bakar" och nu går "Vad blir det för mat". Det sistnämda är dock det enda av alla denna frosseri som jag kan stå ut med då det ju inte är jag som är denna matfascist. Han som styr och ställer samtidigt när han slänger med sitt hår är Per Morberg den gamla skådespelaren. Han gör sina matlagningsprogram med en skön stil tycker jag.

För några år sedan kallades den svenska xc-cupen för sömnpillret i svensk mtb men jag är beredd att säga att svelandsmästerskapen tar det priset. LÄTT! Det är inte arrangörernas fel utan det är cyklisternas fel. Självklart förstår jag med att man har lite mindre motivation kvar efter en lång säsong men samtidigt är det ju viktigt att ställa upp på de som faktiskt arrangerar en tävling. I helgen kördes de i Filipstad och jag och Mikael Salomonsson Flockhart åkte dit idag för att köra xc-loppet. Igår avgjordes tempodelen.
När Micke, väldigt ohotad, gick imål som segrare var det ingen som hejjade, ingen speaker sa nåt. No nothing.
När jag stod på prispallen efter loppet (kom 2a) räknade jag till ca 15-17 pers framför mig. 4 var arrangörer, 2 var kommisarie, ca 6-7 st var tävlande men resten kan nog klassas som publik.

Här står Mikael, stolt över den bästa prestationen denna sommar, och dämpar publikens rungande applåder o skrik som aldrig ville ta slut.
:-)

Racerapport
Avsaknaden av en krasslig Gunnar Töjren gjorde att jag trodde titel i H30 skulle stå mellan mig och en annan Gunnar. Nämligen Bäckgren. (alltid är det en Gunnar som ska jäklas :-)) Starten går ihop med elit och juniorer vilket var bra för då blev jag lite bromsad på de första stigarna. Om jag inte blir det så drar jag mig garanterat röd och faller som en sten genom fältet men nu kom jag in efter det första varvet av 4 med Gunnar och Tony Falk på rulle. Efter en hårnålskurva när vi skall vända uppför en backe så hoppar kedjan av och de två andra får en liten lucka. Banan var otroligt blöt och seg så det var inte bara att kasta i högre växel och trampa ikapp. Nä det tog mig säkert ett varv innan jag lyckades komma ikapp Tony och långsamt dra ifrån. Mot Gunnar B fanns inget att göra. Han är stark på partier där det handlar om att bara sitta och kötta på. På de teknsika partierna kapade jag dock lite tid men i mål skiljde det ca 4 minuter mellan oss så det där med kedjan spelade en mindre roll idag.
Både Micke och jag var rätt nöjda med att detta var säsongens sista mtb-tävling. Nu siktar han på crosssäsongen som tävlande. Jag siktar mer på Kumlacrossen, som arrangör.


Varaktighet
1:33'35.4
Högsta puls
176 slag/min
Snittpuls
168 slag/min
Minimipuls
81 slag/min
EPOC-max
534.9 ml/kg
Träningseffekt
5.0 - Tar ut sig
Kalorier
1539 kcal
Luftvolym
133 l/min
VO2
57 ml/kg/min
Andningshastighet
53 slag

Lite SUUNTO-info.

Lite tråkigt att jag inte han hem till cykelcrossträningen i Hästhagen idag. Hoppas det var några där. Nästa söndag är jag dock med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback