jag skulle ju bara handla någa bananer

Vaknade upp mätt idag. Det sker inte ofta. Jag har länge tyckt att frukosten är det bästa och viktigaste målet av alla men efter tillställningar som julbord, middagsbuffèer eller kräftskivor med Saras släkt är jag inte sugen på att äta dagen efter. Frukosten idag bestod av en kopp te och en macka. Sen dröjde det ända tills vi var bortbjudna på lunch hos Saras mamma som jag åt igen. Där blir det oxå alltid god mat. Vi har haft det så jäkla bra denna helg med att bli bjudna på mat både här o där.

Dagens träning
Den gick riktigt bra trots att det inte var så långt mellan lunchen och joggingpasset. Jag blev avsläppt vid klubbstugan i Brickeberg där jag bytte om till de nya skorna, mitt favoritskalplagg, mina nya jogginghandskar + lite annat förstås. Jag kände på en gång att de nya skorna har mer dämpning än mina trailskor vilket kommer att underlätta under alla mina lugnare pass på hårda underlag.
Körde lite på mtb-spåret, korsade asfaltsvägen vid Mark, förbi "hångelplatsen", ut till Hjälmarsberg, Oset, Nya cykelbron över till Rynningeviken, I3 och hem. Joggade hela tiden - 2 kisspauser o en fotografstund. Det blev 14,4 km och det kändes bra hela tiden. Tiden ja..Den blev 1h 16 min så kilometertiden visar verkligen mitt lugna joggtempo 5,15/km. Jag har upptäckt en dålig sak med GPS:en till min suunto. Trots att jag idag höll ett jämnt tempo så visar grafen jag får ut formen av ett hjärt EKG. Spelar ingen roll om jag cyklar racer heller och verkligen håller en jämn fart så pendlar verkligen farten. Är det så med GPS-mätning?

Inte den mest kuperade terrängen idag.

Samtalade lite med sambon och vi sa att det kändes som vi inte hade handlat på länge. Vi saknar egentligen ingenting "ja förutom bananer " sa jag. Vi kollade lite i skåpen och kom på några saker till. Jag trampade iväg till ICA och handlade en full väska + en kasse = 502 kr. Det var mycket för lite bananer....

Imorgon är det jobb igen och idag är det 2 månader kvar till julafton. Känns det inte som tiden bara flyger iväg?? Rätt var det är så fyller man väl 30 oxå.


Kommentarer
Postat av: Sara

Julaftooooooooon!!!!

Postat av: Hulken

uj uj det är väll långt kvar tills du blir 30 !

2010-10-25 @ 07:24:21
Postat av: Mamma Milla

Harkel...40 menade du väl gamle gubbe :-P

2010-10-25 @ 20:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback