Gammal mjölk

Jag tänker väldigt mycket på klubbens cykelarrangemang Kumlacrossen. Lite väl mkt ibland och mestadels är det samma tankar som cirkulerar.
Vart skall vi ha det? vart ska vi cykla på den delen av banan? hur var det med prispall, Vad hade jag avtalat med den sponsorn m.m. Sen tillkommer ju små problem som i fredags när jag cyklade förbi tävlingsområdet och upptäckte en ny bom t.ex. Då är det bra att vi har en så effektiv cykelstyrelse. Där händer det grejer. Vi är väldigt olika då 2 är aktiva cyklister, en är cykelförälder, en är tävlingskommisarie och en är pensionär utan större cykelerfarenheter. Huvudsaken är att vi har effektiva möten.
Idag var ett så kallat extra cx-möte för att stämma av inför den 13 nov. Det är väl mest jag som babblar om allt jag har noterat i mitt cx-block så kompletterar de andra det som jag har missat.

För första gången av de tre år som jag stått som tävlingsledare för Kumlacrossen så önskar jag faktiskt att det kunde få vara över. Jag har svårt att sätta fingret på vad det är som gör just denna tävling lite mer påfrestande än de andra två men det är nog en mix av alla små motgångar som det faktiskt varit under resan.
Nu låter det säkert som det blir en sämre tävling oxå men det är jag övertygad om att det inte blir.
Vi kommer ju att ha hamburgare :-)
Dessutom har vi redan fått in ett fåtal anmälda. 3 av dem är proffessionella cyklister.

Tisdagen den 9e november kl. 18 har vi ett funktionärsmöte i Ljungstugan där du är välkommen, klubbmedlem eller icke spelar ingen roll. Huvudsaken är att du har intresset att hjälpa till med arrangemanget. Eftersom vi pratar om Almby IK så bjuds det självklart på fika.

Igår vilade jag så därför kändes benen extra tunga men det försökte jag kompensera genom att lägga mig kl. 21 igår. Nä det handlar inte om att jag o Sara skulle vara romantiska utan vi var trötta helt enkelt. Idag har jag oxå vilat (vart e jag på väg egentligen?) men var ändå en sväng i träningslokalen. Jag och Niclas bytte bromslina på klubbens testcykel innan vi satte oss i cykelmöte. Det gick förvånansvärt lätt men då bromslinan är specialbeställd från Monark förvånar det mig att den var ca 30 cm för kort.

 

Här i hemmet har det alltid spenderats mycket mjölk. Till musli, till gröt och till O`Boy. Vet inte riktigt vad som har skett men imorse fanns det nästan 3 liter som hade gått ut i datum. Det sker inte mer än en gång i halvåret. Mindre lär det väl bli när det stod i senaste numret av Runners World att Chokladdryck fungerade jätterbra som återhämtningsdryck. Perfekt! O appropå löpning...Imorgon får jobbarkompismats upptäcka hur grymt snabba mina nya löparskor är då vi skall träna ihop :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback