Det krockar!!!

Fasen jag glömde väl den person som imponerade mest igår. Klubbkompisen Emil Gustavsson var den person som bäst hängde på mig under gårdagens race i Ludvika. Jag blev impad att han orka hålla sin plats alla fyra varven. Han blir intressant att följa nästa år då han är äldst i 13-14.
En annan sak som jag registrerade när jag kollade närmare på alla de siffror som min suunto ger mig var att jag inte sjönk lika många höjdmeter som jag klättrade så jag gick i mål ca 20 meter högre än vad jag startade på.


Dagens otäcka upptäckt!!

Jag kan inte fortsätta som tävlingsledare för Kumlacrossen. Nä jag jag måste hoppa på ett annat tåg så att säga.

Jag är övertygad om att Svenska Zumbaförbundet har jobbat stenhårt för att detta ska bli ett kanom-evenemang så jag tänker inte vara i Kumla den 13e november
:-)

Skämt o sido så håller jag på och fixar presentkort till de 6 pristagarna i dam respektive Herr veteran-klasserna. Min idè var att hålla kvar könsklasserna genom att köpa Clas Ohlsson till herrarna och H&M till damerna men det ogillade styrelsen. Nu blir det från ett samlat ställe till båda klasserna. På torsdag vet man vart det blir.

Dagens träning
Jag trotsade det dåliga vädret och mörkret och joggade iväg Rynninge, runda Naturens Hus, bron över till Rynningeviken, mot gamla soptippen, över till Venaspåret och tog det i högervarv. Jag startade lugnt i ca 8 min, körde vid tröskel ända till motionscentralen vid Vena och småjoggade genom Norr hemåt. GPS:en visade 9,5 km och klockan knappa 45 min.
Suunto-siffror:
Varaktighet
0:44'54.6
Högsta puls
187 bpm
Snittpuls
161 bpm
Minimipuls
131 bpm
EPOC-max
235.6 ml/kg
Träningseffekt
5.0 - Tar ut sig
Kalorier
687 kcal
Luftvolym
125 l/min
VO2
61 

Distans
9.61 km
Maxhastighet
17.91 km/h (3'21 min/km)
Snitthastighet
12.84 km/h (4'40 min/km)
Högsta punkten
270 m
Lägsta punkten
255 m
Uppstigning
12 m
Nedstigning
9 m



Kommentarer
Postat av: emil

jag stavar faktiskt med f och inte med v

2010-10-19 @ 18:23:49
Postat av: Johan

Just det Ola!

Postat av: Ola

Förlåt?

2010-10-20 @ 11:08:32
Postat av: Janne

Hahaha...bravo och skön attityd Emil! Kan inte gammelgubben Ola stava ska han ha smisk! :-) Sånt gillar vi ÄNNU äldre farbröder! Behöver farbrorn och Almby hjälp på CX:n i kumla så hör av dig.

2010-10-20 @ 19:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback