w/kg??

Idag fick jag fram illanmående och lite spykänslor på träningen. Det var länge sen och så får det väl klassas som ett bra träningspass.

I tisdags var det vila men igår joggade jag o jobbarkompismats. Jo vi joggade faktiskt. Riktigt lungt och sansat. ca 9 km blev det. Vi joggade och samtalade som två motionärer. Annat blev det idag.
För några år sedan snackades det mer om watt-träning än pulsträning. Med all rätt då watt är mer tillförlitligt och konstant oberoende av temperatur, sliten hälsa & trötta ben, vätskabalans mm. Numera är det inte bara raka wattsiffror som nämns utan de flesta träningsnördarna snackar w/kg vilket iofs är mer relevant för då kan man ju jämnföra lite.
Jag är en sån nörd som gillar att jämnföra. Såg igår på FB att Pontus Johansson (elitcyklist) förmodligen skulle köra 4or på 5 watt/ kg kroppsvikt. Räknade ut att jag i så fall skulle behöva köra på 340w för att matcha det. Lät inte så mkt så idag laddade jag ordentligt på luchen för att testa samma sak själv idag.

Vi (alla utom Martin) beställde utkörning på pizza och kebabtallrik. Kände lite innan träningen kl. 16:30 att den där pizzan kanske skulle kunna ställa till det men jag startade första intervallen och det gick bra. Pendlade mellan 338-346watt och det var endast sista minuten som jag mentalt fick peppa mig lite. Intervall Nr.2 brukar ju gå dåligt och så även nu. Gissar att jag snittade 335 w. Intervall Nr.3 sket sig totalt så den blev inte fullständig. Nä jag satt istället bara o trampade för att vara fräsch till den sista. Då jävlar: Kände mig skitstark hela sista intervallen och att köra sista minuten på ca 346 w gick bra. :-)
Trampade ur i ca 5 min innan jag tänkte kräma ur det sista med 15 sekunders med 75 sekunders vila mellan. Vet inte hur många jag körde men det blev nog 5-6 st och alla startade över 700 w men jag minns inte om det var mer än den första som slutade över samma watt-tal. Nåja...På slutet kom iaf det där bekanta illamående-känslan. AHH....Det var länge sen. :-) Det är där man börjar undra vad man håller på med egentligen.


Glass igår kväll. Pizza idag. Bil till o från jobbet och imorgon väntar ÖL & Whiskey-mässan här i stan. Ja nu närmar man sig tjockis-livet :-) Det är nog bästa att jag joggar till o från jobbet imorgon. Ja just det..Jag har ju en fika inbokad innan mässan imorgon oxå. Mkt nu.


Kommentarer
Postat av: Mamma Milla

Hör din jävla metmask,du kan väl pressa hur mycket som helst utan att det syns =)

Postat av: Anonym

Häälitt...feta på dig bara så kanske jag inte blir så långt efter dig på löpningen i sommar. //Dick

2010-11-19 @ 17:41:15
Postat av: Patrik Paulsson

Det är ju synd att vi inte tävlar på våra testcyklar...



På min Monark ökade jag till 5,7 w/kg igår. 6 st 4:or avverkades, men det var nära döden och med två fuskpauser á 10 sek.

2010-11-19 @ 18:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback