tungt huvud dagen efter


Från två olika håll hörde jag att det var tungcyklat bakom stugorna igår. Jag tog en titt där idag :-) Det är ju normalt en mossrik gräsmatta där men idag såg den ut så här. Man ser på hjulspåren att det var svårt att hålla riktning.

Hittade en schysst bild på
jakobs sida idag. Darvell kör visst med släp-fot :-)
 Kolla in på hans sida om ni vill se flera bilder.

Det känns nu rätt skönt idag. Jag är trött men nöjd. Fick mycket beröm igår av både kända o okända deltagare och det skall den stab av människor runt omkring mig ta till sig av. Utan alla er hade vi inte rott detta i hamn.

Vi hade en budget inför tävlingen och den tror jag vi spräckte på ett positivt sätt. Det var en del motgångar/problem inför denna tävling samt en del strul under själva tävlingsdagen men detta märkte nog inte så många av. Ett stort frågetecken är dock hur/varför varmvattnet försvann från herrduschen? Hur tror ni vi löste det? Jo herrseniorerna fick duscha hos damerna. Inga klagomål där inte.
Jag hade ju lovat att ett IT-gymnasium skulle komma dit och filma...Jag hatar att få besked precis innan om att det inte blir av. Jag fick ett mail i fredags att " tyvärr vi kommer inte" Fan dagen innan! Då hinner man ju inte fixa någon ersättare. Det är just sånna situationer som får kontrollfreaket Ola att dubbelkolla saker ännu mer.

Antidopingpolisen kom dit. Det tycker jag var bra. Dock borde de väl söka efter en kommisarie eller tävlingsledningen när de dyker upp men icke. De hade tydligen bara knatat in i funktionärslokalerna.

Idag var vi några stycken som sagt plockade hem de sista sakerna och plattade till de värsta förstörda delarna i parken. Det sköna med uppkörda gräsmattor är att de repar sig alltid men idag ser de lite tråkiga ut.

Nu är det över för detta år och om jag ens nämner cykelcross 2011 här hemma inom två månader så kastar väl Sara ut mig :-) Vi får se vad som händer.
Ikväll står jag i valet o kvalet om jag skall träna något. Gymet har ju öppet till 20:30...


Kommentarer
Postat av: Lasse Litzén

Hej,

det blev en trevlig tävling, här kan du se Kumlanytts inslag:

http://www.kumlanytt.se/nyheter.php?subaction=showfull&id=1289691103&archive=&start_from=&ucat=3,10&

2010-11-14 @ 20:44:04
URL: http://kumlanytt.se
Postat av: Benny Andersson

Hej Ola,

Jag och Carina tackar för ännu en suveränt genomförd tävling. Jag hoppas du tycker allt jobb är värt det, när du får alla superlativer om banpreparering och arrangemang. Som jag sa till dig vid prisutdelningen så var årets banvarv det hittills bästa, och det säger inte lite !

Som kronan på verket blev ju H-seniorklassen årets mest spännande race.

Hoppas du orkar fixa en tävling nästa år också, vi kommer ..

Mvh

Benny

2010-11-15 @ 08:42:37
URL: http://www.bennycarina.se
Postat av: Ola

Tackar!

2010-11-15 @ 09:17:42
Postat av: Jeppe N

Jag och hela Cykloteket Racing Team tackar också för ett mycket väloljat arrangemang. Jag som var vid sidan om tycker att det var lagom med lera..he he//Jeppe Mek CRT

2010-11-16 @ 08:34:46
Postat av: Mattias

Jag instämmer med föregående om ett bra arrangemang och en rolig bana. Känner igen dina reflektioner från tävlingen, kallvatten, wada och andra tillsända efter förra årets CX-SM. Ni dolde det väl:)

Ang. att inte nämna cykelcross så fick jag en weekend vid cyclo-cross VM i Tabor av min crossänka efteråt, så du behöver nog inte oroa dig för Sara.



Mattias

2010-11-16 @ 15:27:19
Postat av: Ola

Oj..ännu mera tack. Då får ja hoppas på en fin julklapp av sara då:-)

2010-11-16 @ 17:44:23
Postat av: Lasse

håller med ovanstående.en riktigt rolig bana som trots leran var åkbar hela vägen.bra jobbat!!!

2010-11-17 @ 14:49:34
Postat av: Hulken

Jag tycker att snön skulle ha legat kvar på banan , hade vart mycket roligare då :-)

2010-11-18 @ 07:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback