McDonaldsfrukost o utebliven träning

Igår morse när jag satt och åt frukost ringde chefen. Inte helt oväntat då det snöat en hel del under natten men han trodde nog inte att jag redan satt och åt frukost kl. 05:25. 40 minuter senare satt jag i hytten på det rullande kontoret Lundbergarn.
Jag brukar ju säga att jag kör sönder så mycket men igår tyckte jag det gick riktigt bra. Jag knycklade bara till EN postlåda men det ser jag ändå som positivt då det satt 10 st på rad just där :-)
Det började dock lite hårdare på det första stället jag plogade. Bitvis var det ju gammal snö under den nya och den sitter lite hårdare fast i marken. När det snedställda bladet på maskinen tar tag i hård snö så flyttar sig maskinen snett åt sidan. Detta resulterade att jag satte mig i en stor container så det small ordentligt.
Det första snöfallet för ca en vecka sen tog plogningen ca 12 h. Igår var jag klar på ca 8 h. Det är så mycket lättare med pudersnö samt att man finjusterar på vilket sätt man plogar områdena så man slipper "dumkörningar".
Jag fick ta lite extra områden och gjorde sen dealen med chefen att jag körde övertid igår kväll och fick vara ledig idag istället. Jag satt ändå 14,5 h bakom ratten igår. Man bli lite mosig i huvet efter så lång tid. Eller så var det skitfrukosten på ett hamburgehak?!?

Jag ryckte till en gång när helt plötsligt polisen blinkade bakom mig och körde med syrènen. "jävlar" tänkte jag då det varit en ganska lång 30-strecka nyss. De körde bara ett alkotest och trodde jag saknade bromsljus men tji fick dom. Dock bromsar jag inte så mycket då motorbromsen är så kraftig att jag sällan gör det i trafiken. Att jag förmodligen kört för fort sa de inge om.
Tydligen bröt jag av sopkvasten nån gång igår. Ser du en kort kvast hör av dig.

 

Gårdagens träning sket sig alltså men jag vet att det ändå satt 4 pers och körde i klubbstugan igår. En för första gången då han är pur-färsk medlem i Almby IK. Välkommen till svettverkstan Nr.1, Ljungstugan.

Tyvärr går det ju inte att ta igen ett förlorat träningspass genom att köra extra hårt dagen efter men jag tänker iaf försöka. Jag skall ta vår bil, skrotis, till klockhammarbacken och köra löpintervaller med stavar. Högpulsvarning. Det kommer nog att gå skitbra för jag sov 10h inatt.

Läste nyss om SM 2011 på Sollerön på Henrik Öijers sida. Sen kollade jag på denna faktiskt jäkligt roliga videon.




Har så mycket att berätta känner jag :-) Här missar man en blogg-dag så stockar sig ämnena...
Har nyligen betalat månadens räkningar. Ca 14000 blev det. Känns ju mindre roligt så här inför jul o allt. Då ligger iofs mat och hyra med där på 9500 tilsammans men ändå. Sen blev månadslönen lite mindre denna månad oxå vilket gör det ännu surare.
I förrgår kväll var vi på invigningen av Vågen, det nya köpcetrumet mer känt som träffpunkt. 2000 V.I.P-gäster köade på våghustorget. När vi väl kom in så märktes det inte att det var så många. Jag tycker dock att det alltid borde vara den stämmning där som de hade fixat under just denna invigningskväll. Det dunkade discomusik som en DJ stod o mixade, folk minglade som på krogen, det stod skålar med snacks i varje butik, det serverades alkohol (snygga brudar överallt) och folk var glada. Kan ha med de två föregående punkterna att göra...
Intersport hade ett bra erbjudande denna kväll så jag slog till på ett par nya vinterlöpartajts. 700 kr blev 560 kr denna kväll.
Jack&Jones nya butik kommer nog att bli lite av mitt nya hem. Dock inte denna månad då :-(

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback