cykelcrossinfo

Ja då har man fått cykla lite utomhus idag då. Inte så mkt vind och strålande sol men inte har jag njutit så mycket iaf. Nä det var kallt och jag kände mig svag. Jag hoppas att det har o göra med att jag var hos en polare och bastade igår kväll. Jag hade med några stycken kalla öl med styrkan 3,5. Det är ju liksom den där känslan av kall öl i bastun som man vill åt, inte styrkan. Gårdagens bastuvärd Mattias började efter ett tag bjuda på starkare öl och historien slutade med att jag någon gång inatt vaknade hemma med kläderna på och oborstade tänder :-) 

Jag, Niclas, Tobias och lille urstarke Emil 13 år cyklade till Kumla och pratade om nästa helgs tävling och så tjuvtränade vi på banan. Det var bra på många sätt. Dels för jag tror de tre nämda kommer att komma högt upp i resultatlistorna och dels för jag kom på ännu fler saker som måste göras.
 Kikar man långtidsprognosen nu på yr.no så verkar det bli riktigt kallt nu i början av veckan men milt tills nästa helg. Hoppas det stämmer.
Jag filmade banan ett varv med mobilen (halvkass kvalitè) men ändå. Filmen startar när man passerat mållinjen, d.v.s. vid varvning. Starten sker efter ca ett halvt varv vilket jag oxå säger på filmen. Depån är en dubbel-depå som alltså nås från två håll. Vi gasade på ett varv och körde då på 8 min 10 sekunder. Tror att Wengelin, Darvell och Lindgren kommer att kunna köra på 7,5 min.


Fick just ett sms angående det eventuella crossköpet. Tydligen var jag inte först i kön.. Får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback