Vuxenträning & racerapport

Som vanligt när det gäller mitt fullspäckade liv så blir det lite väl mycket som skall hinnas med under en kväll. Blir därför ganska kortfattat om kvällens vuxenträning och gårdagens tävling i Tidaholm.


Racerapport
Jag hade lite sega ben så jag lät Per Kumlin ta starten och taktpinnen i början men när Mjölbys Tobias Arnekvist gick om i en jäkla fart kunde jag inte hålla mig längre utan gick in på hans hjul. Efter den första klättringen när vi lagom började komma ifatt de långsammaste juniorerna som startat ca 30 sekunder före oss så tänkte jag vara taktisk och stöta mig in bland dem för att försvåra för mina konkurrenter att ta mitt hjul.
Efter nån kilometer var Magnus Danielsson ikapp mig och trots hans stora hydda (no offense) så är han grym på mtb. Jag tänkte i 2 varv att jag skulle gå ifrån han i nån av de branta klättringarna men om sanningen ska fram så var det jag som grinade illa bakom honom. Han körde grymt bra. Dock gillrade han kanske en fälla för sig själv för vid utgången på det tredje varvet av de sex som vi skulle köra så gick jag förbi och ifrån honom och drygade sen ut avståndet varv för varv.
Jag fick sedan bra flyt och inga missöden och i mål blev segermarginalen till Fredrik från Kolmården ca 4 minuter. 
I veteran är det viktigt att se bra ut på prispallen förresten:-)
 

Har fått en del kommentarer om att jag borde köra elit igen men cad kan jag säga...Done that, been there. Att köra elit för mig är mer än att bara deltaga. Då blir det mera krav i huvudet och mer prestationsångest. Då vill jag satsa för att bli så bra som möjligt men den resan har jag redan gjort, Jag har nu en sån skön inställning till cyklandet. Dessutom finns det en sjukling som ger mig så sjukt mycket jämnt motstånd i klasse getingbo så jag är nöjd där jag är.

Vuxenträningen
Behöver väl inte säga så mycket mer än :se filmen

/>Tror de flesta var nöjda med passet.
Jämnför de olika stilarna, viktfördelning mm. Man borde skaffa en bättre videokamera och dokumentera mera träningar. Det är nyttigt. 2 Saker: Det finns 2 platser på stf-vandrahem i vår lägenhet till Borlänge tour. Vi är 3 vuxna och 3 ungdomar. Vi har arbetsdag på lördag i Markaspåret. Skyltning och preparering av mtb-spåret. Morgontidiga är där kl.9. Ni andra kl.10. Vi bjuder på kaffe och macka.

Kommentarer
Postat av: Johan F

Vem är han på Specialized'en? Ser ju sjuuuuuukt snabb ut! :)

Bra träning idag, kul med lite film!

Postat av: Anonym

None taken. :)

Hoppas jag skrämde dig en liten stund i alla fall.

2010-05-11 @ 21:08:03
Postat av: Magnus

Och varför mitt namn inte kom med vette fasen...

2010-05-11 @ 21:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback