Lilla chicago

Kortfattat om Borlänge Tour:
Igår var det alltså 2,2 km prolog. Det är de små detaljerna som gör det. I H30 var det 12 gubbar inom 12 sekunder när resultatlistan var uppe. Tajt alltså. Om man frågar lite åkare så tror jag ingen säger att de gjort ett perfekt lopp. Alla gör nån liten miss på banan och så även jag. Småsaker som "jag borde ha trampat där, jag skulle ha tagit ett annat spårval" o.s.v. Nu räckte min tid på 4:34 till seger men som sagt tajt var det.
Det visade sig att den även räckt till en 7e plats i elitfältet.

Cross country 3x8 km
Jag fick stå längst fram i ledartröja och nån minut innan start skrålade Mr. Vacchi ut i högtalarna: "..och längst fram står Ola Hellström i den snygga ledartröjan. Ola som är snygg i vanliga fall oxå..." Han är för rolig.

Starten gick och jag gasade hyffsat för att utnyttja mitt försprång på ca 10 meter från ledarpositionen. Vi blir ganska snart 3 åkare i täten. Jag får sällskap av Gunnar från Norberg och Johan från Kolmården. I slutet av varv 1 går Johan hårt i en av de avslutande backarna och får en liten lucka till mig men peppande ord från Patrik P som står och hejjar låter så här: "Gå med där Ola så har ni en lucka". De följande 300 metrarna sliter jag ordentligt för att komma ikapp honom och jag lyckas. Vi gör sällskap varv 2 men i samma backe som han stack på varv 1 är det nu jag som har bra ben och öser ifrån han. Hela sista varvet är en kamp där han nog aldrig är längre efter än 15 sekunder bakom mig och att vara ett jagat villebråd är inte roligt för man måste vända sig om för att ha koll. En gång var jag illa ute då jag höll på att köra av stigen när jag kollade bakom efter den ljuslila cykeltröjan som är kännetecknet för Kolmårdencyklisterna.
Efter målgång var jag rätt mjölksyrastinn så jag ville bara ut och rulla ur benen. Nu har jag nog ett försprång inför morgondagens tempo-etapp på ca 20 sekunder. De kommer att behövas.
Trots att det inte är högsommar så känns värmen idag. Vädret är strålande och jag var ordentligt törstig efter målgång.


Jo en sak till...Jag hittade Hjälm, glasögon och handskar i bussen imorse... :-) Mitt fel. De var alltså inte glömde men tack Oscar E för utlåning av hjälm och Patrik P för hanskarna.

Nu skall vi nog njuta av vad Borlänge kan erbjuda i fika-väg.

Usch vad dåligt med bilder det är här... Måste kompensera det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback