Vid ett tangentbord

Har flytt ner till min arbetskollega Martin för att låna dator. Tyvärr var det för att betala de där parkeringsböterna som jag fick i Falun.

Gårdagens träning blev ju iställd för jag var verkligen skittrött i kroppen. Att gå uppe på snedtak och knuffa snö med en släde tar på kroppen om man gör det en hel dag. Idag kändes det dock bättre trots samma arbetsuppgift. När vi tar oss upp till det hörn på universitetet som vi skottar så får vi ta en brandtrappa upp på taket sen gå ca 200 meter på taket för att komma dit. För att ta oss ned hoppar vi ca 2-2,5 meter ner i snöhögen :-) Det som gör det extra roligt är att under oss är det ett stort glasfönster där det sitter studenter och pluggar. Tänk er att de sett snö falla ner hela dagen och helt plötsligt kommer själva snöskottaren nedfallande :-). Har nog skrämt en del vid frukost, 11-kaffe och lunchen idag.

Dagens träning
Åkte till klubblokalen idag men skippade KM i sprint utan körde korta intervaller på testcykeln istället. När man är trött i kroppen är det dumt att försöka ge sig på typ 4or som jag annars hade tänkt men men..Det blev 10 sekunders med 20 sekunder vila emellan. Körde först 20 stycken, pause så Sara fick testa tc lite, sen körde jag 20 stycken till och när jag skulle köra de avslutande 20 så hoppade repet av själva svänghjulet och det var dessutom ganska slitet så det fick bli "endast" 40 intervaller idag. Finns de i klubben som skruvat fler gånger med testcykeln än mig så hoppas de är snälla och sopar undan efter mig så att säga. Samtliga intervaller låg på 670 watt. Kändes gött trots den fadesa avslutningen.

Imorgon väntas mera snöskottning men med skyffel då en hel del måste skottas över en 1 meter hög mur innan man kan köra den med släde. Känner mellan skuldrorna att man knuffat den där jäkla mackapären hela dagen.
Är lite sugen på att snöpulsa imorgon för det sket sig ju igår. Får se vad det blir imorgon.


Kommentarer
Postat av: Niclas

Ser det som ett bra tecken när repen börjar ryka, när det börjar närma sig race :)

2010-03-11 @ 11:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback