racerapport och tävlingssugen

 Visst blir ni sugna? Klicka på bilderna för förstoring.


En del motionärer har övertro på sig själva ibland. "3 små trappsteg ska väl gå bra"

Ja bilderna ovan är från Gotlandbikebattle förra året. En tävling som gick från 100 deltagare första året (2008) till över 200 året därpå (2009). Jag tror att den lätt passerar 300 deltagare i år. Under den där gotlandstävlingen finns ett skönt lungn och man njuter liksom lite mera av cyklingen. Detta arrangemang skall nog inte jämnföras med ett vanligt långlopp här på fastlandet utan mer som ett äventyr för hela familjen. En perfekt kombo med semestern, eller så åker man bara dit över helgen.
Banan och terrängen påminner om att vara utomlands och den sista etappen går i centrala Wisby. Cooolt!
Jag och Sara längtar grymt mkt nu och jag har precis anmält mig oxå. Har du funderingar på att åka dit så kan jag tipsa dig om att hålla utkik på Öijers blogg framöver.

Racerapport
Trots att det var många namn man saknade idag så var det ganska mycket folk vid träningstävlingen idag vid Ljungstugan. Johan F har visst uttryckt sig någongång att "undra om alla bara kolhydratsladdar på söndagarna inför måndagsträningarna?" Därför var det lite dubbelbottnat att han själv dök upp i civila kläder idag med kameran istället för att rasta sin lätta och snabba hoj. Det dyker säkert upp några bilder på hans sida snart.
Gunnars sida finns det iaf en liten film från starten idag, snyggapojkar30-klassen.

Först idag startade 3 ungdomar samtidigt med Irma och Sara. Tjejerna körde rätt, grabbarna fel. Vinnare: Sara och Kalle N. 2 minuter bakom dem startade dagens största startfält, barnklassen, som körde en kortare bana. Där var det spännande då Adam P gick upp i ledning på det sista varvet men tog det för lungt på upploppet så han förlorade spurten. Det är inte över förrens man är över linjen.
I snyggapojkar30-klassen tog jag starten och gasade mig röd på det första varvet av 6. Knäna stod väldigt mkt utåt under varv 2 och lite på 3e men sen gick det bra och jag kände en hel del genomslag så jag tog mig tid och körde lite pumpning av bakdäck på det 5e varvet. Jag gick i mål efter 42 minuters åkning och hade ca 3 minuter bak till en ganska tajt trio med GT, Mattias Jansson och Eknor.

Efteråt var det skönt skrockande med en massa fikande men det är ack så viktigt i cykel. Tack för uppslutningen.

På eftermiddagen har jag jobbat lite extra. På ett otroligt skönt sätt. Satte upp 4 vattenspridare, slöade en timme, flyttade vattenspridare, upprepa 3 gånger.

Imorgon är det vuxenträning och frågan lyder: Ska det bli den första träningen i dåligt väder??


Kommentarer
Postat av: Johan F

Svaret är nej, vädret ska hålla upp för ännu en regnfri måndagsträning! Bilder från Markatävlingen ligger på Happy, som du sett Ola.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback