Gårdagens distans, dagens race

Ja oj vad snabb tekniken är ibland. Bilden i inlägget nedanför skickade jag in igår eftermiddag men den dök upp först nu på morgonen. Nåja. Gunnar, Irma och deras dotter anlände igår förmiddag och jag og med mig gubben med siktet inställt på Kilsbergen.

Längs vägen plockade vi upp Tomas Einarsson och senare Thomas Jansson. Dessa två verkade antingen försöka imponera på oss eller så hade de s.k. pang-pang-ben för tempot var högt för att vara ett distanspass. På bilden nedan står vi och omvandlar mjölksyran till energi igen uppe vid Tomasboda. Einarsson körde så starkt att han nog får gå tillbaka till att ha lyckra runt låren istället för baggyshorts.


På väg tillbaka mot Ånnaboda så bröt Thomas av sitt växelöra, ja inte medvetet alltså, och då blev det lite cykelmek. Vi kapade kedjan, tog bort bakväxeln, knöt bakväxelvajern runt ramen och gjorde om hojen till en singelspeed. Det funkade bra men han fick fortsätta på egen hand. Vi andra var så kaffesugna :-)
I Ånnaboda pågick Classic Motor så Sara ångrade sig att hon inte var med för det hade hon gillat. Det fanns mkt snyggt att kolla på där. Där vek även den andra tomas av så jag fick visa Gunnar lite guldkorn själv (nationalparken) innan vi körde hemåt. Knappa 4 h fick vi ihop.
Sen gick vi till Wadköping där det pågick en medeltisfestival i miniformat.
Igår kväll var vi alla riktigt trötta (förutom Neo)
Med ett litet barn i lägenheten är nu alla utom Sara (konstigt) vakna och barnkanalen rullar. Är detta min framtid så skiljer den ju sig knappt från nuet iaf :-)

Idag skall vi upp och köra träningstävling. Start kl. 10 för de små och damer (blir det mer än 2 damer??) Start kl. 11 för övriga. Plats: Ljungstugan. Banan är osäkert.

Ses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback