Testrunda med poolavslutning

En dagsfärsk bild.

Gänget på bilden hjälpte mig att kvalitètsbedömma samt kontrollmäta en liten långloppsidè jag har. Märkligt det där att jag alltid tänker på olika tävlingsformer och hur/var/varför man skulle kunna ordna en tävling. Det här med långlopp kanske blir nästa projekt och eftersom jag får se mig själv som en drivande person så blir det säkert jag som måste ta tag i det. Jag hoppas verkligen att någon annan gör det så jag bara kan stå brevid och ge mitt fulla stöd för att vara spindeln i nätet kan vara påfrestande.
Sen bör jag väl inte lufta den här idèn med så många klubbar förrens O-ringen är över då de flesta klubbarna i länet är engagerade i den.
Nåväl. Rundan idag blev 64 km vilket är i kortaste laget för ett långlopp så kartorna får väl ligga kvar på toaletten, för det är där jag studerar dem bäst, så ska jag lösa det problemet. Jag själv tycker inte att den är särskilt jobbig men samtidigt så är det ju inte mkt flakt på den heller. Stigarna går antingen utför eller uppför och jag har försökt lägga in de bästa bitarna från Kilsbergen. Idag körde vi på ca 3,5 h men jag ska bomba den nån gång och se.
Får se om man kan få lite datahjälp och få fram en digitalkarta.

Efter det svettiga passet åkte jag o Sara för att grattulera min storasyster som fyller nu i veckan. Det var visst tårta & kaffe vid grannen till henne men det var bra för där fanns en liten pool. Det kunde bara sluta på ett sätt när det gäller vår familj. Vattenkrig och iknuffningar i poolen. Skitskönt! Det hittades vattenpistoler, vattengevär och en vattenhagelbössa :-) !! Jo man laddade med en mantelrörelse under vapnet (som Arnold i Terminator 2 ) sen kom det en kort, tjock salva med vatten. Kände ett litet köpbegär då.

Imorgon väntas jobb men bara mån-onsdag denna vecka för sen är det Svenska mästerskapen i Rättvik som gäller.


Kommentarer
Postat av: JV

Vore toppen ifall du kunde tänka dig att vara drivande för ett långlopp Kilsbergen. Snabba stigar, platta grusvägar och bra röjda banor är tre framgångsfaktorer, tror jag. Kuperade grusvägar ska finnas i början men sedan blir det långtråkigt. Maila gärna över banförslaget så kan jag hjälpa dig med digitala kartor. /Jonas

2010-07-12 @ 18:39:44
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-07-12 @ 19:42:54
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback