stödstrumpa på!

En slags vardagsfilm från mitt liv. En kort stänkare om hur det kan se ut i klubblokalen en vardagkväll som följs av lite tråkigare filminslag fast med ett roligt slut på vår katt Neo


Dagens träningar
Stärkt av gårdagens intervallpass kördes dagens första 4minutare på 350 watt. Vilade 4 minuter för att på intervall nr.2 köra hela intervallen på ca 371watt. Motiverad och stärkt som inför VM skulle nummer tre klaras av men det var då sanningen kom ikapp mig. Det hade varit lite för mkt på de två första för trots en lite extra viloperiod funkade inte flera fyror trots att jag körde med det nya matrat " benen är överdimensionerade, de sitter endast i huvet"
Avslutade med en 8 minutare på 325 w och en kadens på 65. Det kändes iaf bra.
Tog lite proviva recovery och en banan och bytte om till joggingkläder för jag skulle ju köra ett distanspass med klubbens orienterare som för dagen bara var 2 st.
Vi lunkade på i -8 grader i ett 6-minuters tempo i 90 minuter så totalt blev det alltså 15 km. Jag stannade för pinkepause vid två tillfällen och trodde jag gjort ett könsbyte för några centimeter under naveln var det bara en liten ärta som det strålade kiss ur :-) Trodde jag klätt mig bra med mina tre lager byxor...
Flera gånger under passet flög mina tankar till vertex fjällmarathon...


Startade dagen med att gå upp en stund före Sara och göra pannkakor till frukost. Katjing!!! Pluspoäng??

Nu väntas kvällskaffe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback