lekfarbror

Jaha. Måndag igen. Dagarnas namn spelar ingen roll känns det som. Har ju inget viktigt inplanerat direkt.

I lördags återupptäckte jag hur jäkla skönt det är med jogging/löpning. Skulle ut "en sväng" som slutade först efter 1h 25 minuter. Började att jogga lugnt och fint men på slutet blev det mer o mer åt det rena löptempot. Hade orken där hela tiden, kände inget i knäna men tyvärr fick jag skavsår på ena hälen av de senast inköpta trailskorna. Synd för de tänkte jag nog köra fjällmaran i. Måste kanske göra ett nytt inköp i sommar :-). Är sugen och prova nån salomon-känga.

Appropå salomon. Lärde mig någe nytt i lördags då jag smälte på parafin på mina skidor. När jag sicklade av parafinet så hamnade det lite flagor på den där tejpremsan för fästet vilket i sin tur påverkade greppet när jag åkte skidor igår.
Gårdagens träning
Åkte till Markaspåren och kände direkt att fästet inte var som de tidigare passen. Tejpen satte jag dit några pass innan vasaloppet förra året så det är nog dax att byta. Den här gången skall jag ta bort tejpen. lägga på ett nytt lager parafin, sen sätta dit en ny tejp. Då hinner jag köra några pass innan årets elddop wadköpingsloppet.
Jag började första varvet på 5 kilometersslingan ganska lungt igår men gasade ut på varv 2 betydligt snabbare. Speciellt den sista halvan som är mera kuperad. Stannade tog lite energi och varm saft efter det. Gjorde om proceduren fast med ett lite snabbare startvarv. Hade lust att klämma dit 30 snabba kilometrar igår men på det 5e varvet så kom den klassiska kombinationen med trötthet/dåligt fäste så jag stannade där. 25 km blev det.

Senare på kvällen tog jag hand om cykel ungdoms inneträning i mässan. Rätt kul de där. De är små, de är snabba och kan inte ta det lugnt. Påminner om nån jag känner :-)

Vi får se vad den här dagen har med sig..

Kommentarer
Postat av: Admin

Hej Ola,



Hittade din blogg via Lisa Ström, har du lust och bli presenterad och änkad via
www.cykelbloggar.blogspot.com ? Om så hör av dig via mail så fixar vi det.



Mvh

Admin / Cykelbloggar

2010-01-25 @ 11:39:00
URL: http://cykelbloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback