cool return

Det började väl med Livvakterna, sen såg man Noll Tolerans. Minns inte vad Tredje vågen handlade om men den har jag oxå sett. Och så igår satt jag och njöt till Johan Falk:GSI på tv 4. Jäkligt kul att de håller bra klass de där fyra filmerna eller är det kanske så att de passar min filmsmak bara?

Satt i förmiddags och såg hur temperaturen steg från nästan -20 grader i morse tills den var på - 12 strax efter kl. 11. Då beslöt jag mig för att möta det strålande vädret på vinterhojen men jag kom inte ens upp till Eurostop innan jag kände att jag dels var för dåligt klädd (men ändå jäkligt bra klädd) och att det var nog solens hjälp att vår termometer hade visat så pass varmt (??) som den gjorde. Tror inte det var några -12 just då. Eftersom det har varit så jäkla kallt på sistonde så har man ju inte tränat så mkt ute och kanske därför blivit en klenis.
Vände hemåt, packade väskan och drog till gymet istället.

Dagens träning
Började med en säckuppvärmning. Klarade hyffsat att hålla mig lungn vid slagpåsen idag och körde väl en 4-5 ronder innan svetten flödade. Lade in handskarna i skåpet och fortsatte med:
Benspark
Benpress
Marklyft
Magmaskin
leg-curlmaskin
vadpress
och avslutade med lite mera mage.

Inga övningar kördes explosivt eller på tungt motstånd då jag fortfarande känner att jag är påväg tillbaka efter min förkylning.

Sen var det ombyte igen till cykelkläder och hårdrock in i öronen. Satte mig på en gammal spinninghoj de har i ett hörn och körde sen tunga 5or. Låg kadens och halvtungt motstånd var tanken och det funkade till en början med ju bättre musiken blev och ju längre passet gick så blev intervallerna hårdare och hårdare.
Sitter väldigt nöjd här hemma nu.

En kort vända på stan gav sen lunch på Saigon, en kalender till hemmet så jag och Sara kan samköra våra liv och en Family Guy-DVD!!

Imorgon trodde jag att jag skulle jobba men det har skjutits på framtiden så då siktar jag på ett utepass. 

Kommentarer
Postat av: martintrampar

Nu har jag vaknat ur min dvala men visst e de gott o va ledig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback