Bokavslut Fightclub

Då är man tillbaks igen. Både på jobbet och här på det stora internet... Tror min saknad har varit större än arbetskamraterna och er men det skiter ju jag som vanligt i.

Vaknade igår trött i både knopp o kropp. Frågade Sara om vi inte kunde gå en dag på Marieberg istället och så blev det. Ett Marieberg som hade två brandlarm på en timme och hela rasket fick utrymmas. Stod tydligen nåt i tidningen idag. Men det brann inte utan det var sprinklers på Gina Tricot som sprutade vatten.
Vi hade inga planer på att köpa något annat än löparskor till S men det var väl det enda som vi inte kom hem med. Jag fyndade det skalplagg som jag var så nära att köpa i somras för 600 kr togs nu för 299 kr. Denna funktionella...
 Bild från stadium.se
Gott om ventilation under armarna och på 4 ställen brevid dragkedjan samt sköna muddar vid ärmsluten.
Jag köpte även en akvarietermometer, en film till svärfar och ett par säckhandskar nu när jag fått kärlek för säcken på friskis.
När vi kommit hem så hade nog båda piggnat till lite för det blev ett gymbesök och de nya handskarna följde naturligtvis med. Benen fick sig en omgång på lagom nivå då lördagens jogg kändes av. Säcken fick sig en rejäl omgång så knogarna ömmar än idag.


Jo ja är ju inte kommunalanställd om nån trodde det ;-) utan jobbar på ett privatägt företag. Där kör jag vintertid "min" kära Lundbergare ganska mkt. Jag plogar och sandar med den och ibland kör jag iväg snöhögar oxå. Nu är det dock så att det är en skitbra maskin när den funkar men det blir ofta fel på dom/den. Hydralfel, elfel, skitfel, jävligafel osv.
Snart kryper nog den snåla ledningen till korset och införskaffar en annan maskin. Dagens planer grusades pga den dumma lilla traktorn så jag har varit uppe på ett väldigt dumt konstruerat tak och dragit bort snö. Inte bara skottat ner över nån kant utan vi lägger det på pressenning och drar det ca 70-80 meter på snedtak för att sen kunna stjälpa det över kanten. Man håller verkligen värmen kan jag säga.

Lite därför blir det ingen träning idag, men oxå för jag snorar lite. Inte vill/kan jag kalla mig förkyld utan jag tror snarare på kattkvalster. Sen vill jag kunna ta åt mig, och prestera bra, på morgondagens högintensiva intervaller i klubbstugan.

Kan rekomendera alla cyklister att köpa/läsa Marcus Ljungqvist`s bok "Tour de france är ett jobb". Jag köpte den förra veckan och avslutade den igår och då är jag normalt ingen som plöjer igenom böcker bara så där.

Hej hopp

Kommentarer
Postat av: Matte

Håll dig borta frånn ljungstugan om du är snorig!

Du hinner träna!

krya på dig ist!

2010-01-04 @ 21:19:53
Postat av: Annika

God fortsättning Ola! Hoppas 2010 blir precis så bra som du vill!



Postat av: Annika

Har glömt att skriva att jag är sjukt imponerad av din Saras benpress. Hur är det möjligt..? Blir sugen att testa själv bara för att få ett hum om vad man kan klara... Vad kan du ta?

2010-01-05 @ 13:25:09
URL: http://tremil.blogg.se/
Postat av: Sara

haha, så det var detta du smsade om ;)

2010-01-05 @ 16:08:13
URL: http://saraskrypin.blogg.se/
Postat av: Sara

ja lite sugen blir jag allt

2010-01-05 @ 16:09:04
URL: http://saraskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback