Ännu en natt i dimman

Som ni säkert har läst på Saras blogg så köpte hon skidor igår. Vi tog en snöig promenad till Mega och fick kunnig och bra hjälp. Killen provade ut 4 eller 5 par innan han hittade ett med bra spann.
 Precis som jag skulle ha gjort så provade hon utrustningen även hemma. Sara är skönt knäpp ibland och igår var ett sånt där tillfälle då jag fick med det på film.
Fast " de där får du inte lägga ut på bloggen" lyssnade jag inte på...


Jag vet inte riktigt vilket ord jag söker. Vanära kanske funkar. "Som att svära i kyrkan" kan oxå funka på det jag var med om på Hindersmässan igår.
Mitt emot Almby IK`s stånd så stod det en gubbe och sålde ganska blandad musik. Han spelade mestadels dansbandsliknande på sin bergsprängare som vi runtikring ofrivilligt fick lyssna på. Rätt var det är så märker jag hur jag kan texten till en av låtarna trots att musikstilen är dåligt dansband. Det var en cover på Guns n roses låt sweet child o`mine. Får man göra så? Lite senare upprepar sig proceduren men då är det twisted sisters låt Were not gonna take it som slaktas av något B-dansband.
Det sved i själen min.

Igår kväll kl. 22 satte jag mig bakom ratten på Lundbergarn och vid kl 06 imorse kändes det jäkligt tufft att hålla sig vaken men då trodde jag att jag hade mindre än en timme kvar så jag körde en mental spurt. Dock visade det sig att kollegan hade det tuffare så jag fick understödja honom och vi blev inte klara förrens kl. 10 nu i förmiddags.

Utebliven träning :-(
Vilade igår för jag tänkte att jag kunde behöva det. Idag vill jag träna men det är inte att tänka på just nu. Är helt mosig i huvet men hoppas jag är piggare till kvällen. Känner mig slö och fet nu.

Nu ska jag parifinera Saras skidor. Ett par Salomon Elite 5 classic heter den och hon fläska på med en stadig Fischer-pjäxa. Nu letar hon bara efter stavar men det verkar vara slut överallt...

Chipp

Kommentarer
Postat av: Oscar Ekstam

AJAJAJAJ, Im a dansbander yes i am?

Nä fy för sådan misshandel! Kompanistryk på det


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback