pa plats i Riga

Sitter vid datorn i receptionen pa hotellet. Hoppas ni fattar utan bokstaverna a a och o :-)

Vi hade en bra battur over havet ch vi har sovit fantastiskt gott. Enda som bekymmrade oss var att i hytten brevid var det ryssar av den hogljudda sorten. Det var liksom inte en glad och skrattande stammning utan det diskuterades allvarligt darinne. Ett tag var jag beredd pa att hora pistoler avlossas men som tur var skedde det inte.
Imorse nar jag lag stolt, naken och nojd pa sangen i hytten knackade det bestamt pa dorren. Ett snabbt "nooo..." fick jag ur mig och oppnade dorren med en handduk runt midjan. Dar stod tva stadiga ryssar pa 185 cm och sa nanting pa ryska innan jag stangde dorren. Vad fan hade jag gjort om de bara knallat in?? Stypt ut dom??

Vi har verkligen promenerat en hel del har i Riga idag, Fran hamnen kl 11 till hotellet, ner over staden, museum, affarer och nu kl 18 kom vi tillbaka. 
Sara ville hemskt garna ga pa museum och bada ar ju lite historiskt intresserade av andra varldskriget sa det blev ockupationsmuseumet. Intressant och jag blev faktiskt lite tagen av det hela. Intressant men grymt hur ryssland behandlade baltikum  fran 1940 till 1991.
Annars ar det en mycket vacker stad trots att det har ar gratt och slaskigt. Det ar nastan livsfarligt att ga pa stan for de skottar sno fran taken och det ar ingen storre koll pa vad som hander nedanfor.

Sen har vi handlat jeans till mig, lettisk vodka till oss  bada, presenter till nagra nara och kara. Hoppas detta gar att fatta utan prickar over vissa bokstaver.

Imorgon skall vi ga pa ett gym och kora skiten ur oss.

Imorgon kvall aker vi hemat och landar pa sondag eftermiddag i orebro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback