OSannolik påverkan

När jag cyklade till jobbet imorse var jag tvungen att åka en kortare sträcka på en bilväg för det inte var plogat på cykelbanan. Vad är det för rötägg som plogar i den här stan egentligen?? När jag skulle svänga ifrån den där bilvägen så bleb jag omkörd av mitt egna bakhjul. Rackarns vad halt det var där. Bilvägarna är ojämna och blankpolerade och hade jag inte haft dubbdäck fram hade det oxå försvunnit.

Förmodligen på grund av OS så blev jag idag sugen på klubbmästerskapen vecka 10 i både sprint och distans. Ja vi pratar skidor alltså. Kanske ska man utmana alla cyklister i klubben...

Dagens träning
Inte blev det långt idag inte. Efter 45 minuter var jag klar. 15 stycken enminuters intervaller. Körde på watthojen för den hade bäst pedaler av alla 11 hojar som vi har i klubblokalen dock kan jag inte delge några wattsiffror för nu krånglar den igen. Körde de 5 första på 4 kg på vågen, sen 4,5 kg och på de fem sista hade jag 5 kg på.
Kändes ordentligt på slutet så jag får väl vara nöjd idag oxå.
Jag hoppas jag får till 2 pass till innan jag o Sara åker till Riga på torsdag. Vi behöver det och längtar efter det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback