Halvvägs nu... Utan problem

Helt slutkörd efter wadköpingsloppet var det hårdkörning på jobbet idag. Det ligger ca 50 cm snö uppe på taken vid universitetet. De snöslungor vi använder är ca 40 cm höga i framänden. PROBLEM! Sen är snön ganska kompakt och ibland så hög som som 70-80 cm beroende på hur det har drivit uppe på taken.
Svetten har runnit en del idag oxå och jag somnade på soffan när jag kom hem.

Vilodag 1 var behövd och har snart försvunnit.

För en tid sedan köpte vi en hel, fryst lax för riktigt bra pris. Vi tror det var typ 49 kr/ kg. Den var bara urtagen och halshuggen. Idag lagade vi (sara) till den. Jag dammsög, diskade och duschade under tiden. Hon fyllde den med lime och dill. Lite salt & peppar och sen kokt potatis till det. Det var en höjdare och jag fjäskade lite för min andra kvinna Östergren och slängde ned en bit där oxå. Det är kul och se hur hon luktar till sig biten där i vattnet.

Nu skall jag agera i köket. Koka kaffe.

Imorgon kommer vilodag 2 och eftersom det blir snöröjning på dagen så kan jag nog däcka i soffan imorgon igen.

Chipp och hej.

Ps. Fick 2 presenter idag som ställer till det här med viktminskningen...Vingummin och en jordgubbslikör. Tack?


Kommentarer
Postat av: Malin

Viktminskning....? Är du tjock? =) :)

Postat av: Mamma Milla

hörú "tjockis" Ola sluta banta ;)

2010-02-09 @ 13:15:44
URL: http://lillamillas.blogg.se/
Postat av: Tina

Snyggt jobbat på wadköpingsloppet. Själv roade jag mig med promenad första fem kilometrarna. Fast det var nog bra för det krossade totalt mina planer på att slå min gamla tid och jag kunde ta det hyfsat lugnt under restan av loppet också.



De godiset till mig, jag rasar i vikt. Måste ha fått binnikemask. 4 kilo på två månader men vem klagar.

2010-02-09 @ 14:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback