Vintercykling. Det är bögarnas fel.

 Jag är glad att jag har kompisar som är envisa och frågar mig gång efter gång trots att jag allt som oftast säger " Nej jag kan/hinner inte" som svar.
Idag tackade jag dock ja!

Helt plötsligt beslöt sig vår 9 mån gamla dator att hoppa igång igen men fasiken vad märkligt det är när den en dag inte vill starta bara.

Måndags

Vi såg Tron legacy i 3D på bio. Tyckte filmen var helt okej jag blev inte jätteimponerad av effekterna, eller har man blivit avtrubbad? Hittade tydliga tecken från Matrix, Batman, Beuwolf och star wars. Jag tror att Avatar i 3D var en större upplevelse med just den tredimensionella biten men det var ju oxå en annan typ av film. Tyckte att Daf punk hade gjort ett bra jobb med filmmusiken. 5 hekto lösgodis åt jag upp oxå medans Saras påse följde med hem med nästan samma vikt som när vi äntrade biosalongen.

Tisdags
Sprang ett kort löppass men jag har nåt strul (förmodligen muskelbristning) i höger vad. Hade ställt in mig på snöpulsintervaller men det blev bara en riktigt bra på ca 6 minuter innan vaden smärtade och jag lufsade hemåt.
Efter det misslyckandet så satt vi och njöt till tv-sportens OS-krönika där jag fick gåshud när de visade dubbeljakten där Marcus Hellner tog guld och Johan Olsson tog brons. Fan vad bra det var!!

Onsdag, Idag.
Mattias Strutsgren Fogelkvist och Martin Trampar Johansson och jag trampade iväg kl 19 med kraftigare lampor än en WRC-bil och körde underbara vintervägar. Jag hade lite ångest innan för jag har inte kört några vinterpass än denna vinter så vinterskorna fick letas fram och lampan fick monteras på hjälm mm. Sen ökade ångesten för ett ögonblick när det båda satte upp en hög fart ut ur stan. "Fan detta kommer att bli slitsamt" tänkte jag. Antingen var det farten som sjönk eller så var det mina ben som vaknade till efter ca 30 minuter för det blev iaf lättare o lättare att ligga o stressa ett halvt hjul före :-) Dock kom det dödsstötar från Martin ibland innan han attackerade bakåt eller satte hojen i nån snövall.
Själv så kändes det nog värre än vad pulsen visade iaf. Var över mjölksyratröskeln nån minut bara och det var vid Axebrs Kyrka. Det var en för mig ny, jäkligt brant, backe. Annars var det roligt och skönt att få vispa runt benen i ca 1h 25 min. det pratades mkt om barn på en grabbig nivå då båda två cykelpolare har barn. Tack för alla råd :-)


Idag har jag lyft snö med Lundbergarn på lasbilar som kört skyttetrafik till snötippen. Imorgon blir det samma sak + lite sandning inför nyår.
I vänta mellan lastbilarna surfade jag lite med mobilen och skrattade gott åt denna:

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback