Bilder & Ritz Ratz fillibombombom

Ja nu blir det bilder från gårdagen och en intressant film.

Tack för alla gratulationer till oss blivande föräldrar. Ni är välkomna hit när det är diarrè-blöjor och kolik-skrik oxå.
Igår vaknade, liksom idag, tidigt och stack därför ut på en joggingrunda. Utan frukost och tiden på dygnet gjorde att en lugn 45 minuters joggingtur satt perfekt. Det var mest skönt att få jogga igen efter det lilla sjukuppehållet.

Efter det var jag o svärfar + 3 bekanta utanför stan och gjorde studiebesök på Grythyttan Whiskey. Ett destilleri som numera inte har någon koppling alls till Grythyttan. Vi drack kaffe, kollade runt i shopen, fick rundvandring och en massa information. Allt för den blygsamma kostnaden 50 kr. Då detta är det närmaste whiskeydestilleriet vi har och den sanna whiskeydrickare man är så kändes det som ett måste att besöka detta.
shopen


Svärfar kände sig som hemma där :-)


Destillerichefen Tobias vid maltblandaren där varmt vatten och kornet blandas till en gröt.


Kenneth står vid lågvinspannan och bakom den står spritpannan.

Spritskåpet. Här sorteras "huvud" och " svans" bort och de tar hand om "hjärtat"

Kolla på lågvinspannan här ovan. Där destilleras 850 liter. Det som sedan efter spritdestillereringen väljs ut för att läggas på fat är 70 liter!!


Här ligger godsakerna och är klara om ganska exakt 3 år men de tror själva att de behöver ligga minst 5 år för att bli bra.

Och sen en kattbild för dig Håstis



Det är svårt att hitta något som inte har katthår på sig här hemma.

Jag han med att se lite skidor på eftermiddagen oxå. Det var ett färgfyllt lopp. Lite skönt att Petter inte vann spurten heller. Jag gillar oxå SVT:s vinterstudio.





Nu skall jag gå ner och hämta upp skidorna för jag o jobbarkompismats skall åka idag. Premiär för mig i år.

Kommentarer
Postat av: Sara

Älskar vinterstudion!! Det är sånt här man får gåshud av i tv-form.

Postat av: Håstis

Det ser ut som ni har plats för fler katter!

2010-12-19 @ 17:20:43
Postat av: Ola

Nej men vår lilla bebis kan tryckas in där någonstans...

2010-12-19 @ 18:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback